Haberler
Bilim ve Teknoloji
Bugün Mi-26 helikopteri (NATO rapor adı: Halo) dünyanın
en büyük ve en fazla yükü taşıyabilen nakliye helikopteri kabul
ediliyor.
Benzeri görevleri yerine getiren ancak yük taşıma
performansı bakımından Rus helikopterin oldukça gerisinde kalan
Sikorsky CH-53E Super Stallion helikopteriyse sadece ABD'de
üretiliyor.
Muazzam ebatlarına rağmen bu aracın kullanımı çok
rahat.
Mi-26'ların üretildiği Rostov-na-Donu kentindeki
Rostvertol fabrikasında helikopterin pervane kanatları son derece
dikkatli bir şekilde boyanıyor, bu nedenle buradaki boya işlerini
sadece kadınlar yapıyor.
Hızı Mi-26'nın düz uçuş hızı: 240-270 kilometre/saat
Uçuş mesafesi Azami yakıt ikmali ve yükleme ile yaklaşık 750
kilometre. Mi-26'nın azami uçuş mesafesi, ek yakıt depolu ve yüksüz
olarak 2.350 kilometreye ulaşabiliyor.
Yük kaldırma kapasitesi Kabinde veya dışında asılı
olarak 20 tona kadar yük taşınabiliyor (Sikorsky CH-53E'nin yük
kaldırma kapasitesi ise kabinde 14 ton, dış yük 14.5
ton).
Uçuş irtifası 4.600 metre Helikopterin dikey ve yatay
düzlemlerdeki hareketi sırasında ulaşabildiği nominal irtifa. 1.800
metre Aracın sadece rotor sisteminin gücüyle, yatay hız olmadan ve
motorların azami çalışmasıyla 'asılı kalabileceği' azami irtifa.
6.500 metre Aracın kontrollü olarak ulaşması mümkün olan kısa
süreli azami irtifa.
Hazır bir pervane kanadının uzunluğu neredeyse 16
metre, ağırlığı ise 0.5 ton.
Bu dev aracı havalandıran şeyse her biri 11.000 beygir
gücüne sahip iki adet türbin motoru ve 32 metre çapındaki rotor
sistemi.
Helikopterin askeri nakliye alternatifine 85'e kadar
piyade veya tam donanımlı 70'e kadar paraşütçü, ya da sedyeler
üzerinde 60'a kadar yaralı asker sığabiliyor.
Sivil taşımacılık alternatifi her türlü ticari yükü
taşıyabilmekte, dış yük olaraksa deniz konteynerleri, elektrik
iletim hat direkleri, dev kütük desteleri bu helikoptere
asılabilmekte. 'Yirmi altılar' ailesinde ayrıca yangın söndürme
alternatifi de mevcut.
02.07.2019 11:30
Güncelleme: 10.02.2022 10:36