1915 Çanakkale Köprüsü açılıyor
1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'nin 107. yıl dönümünde bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılacak.
Asya ile Avrupa kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk kez birbirine bağlayan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü görevlilerinin yanı sıra yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 iş makinesi çalıştı.
İstanbul'u Çanakkale'ye, sonrasında da Kuzey Ege'ye bağlayacak köprüde açılış için hazırlık yapıldı. Peyzaj çalışmaları kapsamında 516 bin 863 fidan dikilen projenin çevresinde düzenleme yapılarak, köprü üzerindeki bağlantı noktaları ve bariyerler kontrol edildi, eksiklikler giderildi. Çanakkale Savaşı kahramanlarından Seyit Onbaşı'nın sırtında taşıdığı top mermisini sembolize eden, 4 kulenin de tepesinde yer alacak, her biri 75 ton ağırlığında ve 20,5 metre yüksekliğindeki 4 top mermisi figürünün montajı ise sürüyor.
Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü unvanına sahip 4 bin 608 metre uzunluğundaki 1915 Çanakkale Köprüsü ile iki kıta arasındaki yolculuk süresi 6 dakikaya düşecek. 2 bin 23 metrelik orta açıklık Cumhuriyet'in 100'üncü kuruluş yıl dönümünü, 318 metrelik çelik kuleleri de Çanakkale Deniz Zaferi'nin kazanıldığı 18 Mart 1915'i sembolize ediyor. Kırmızı-beyaz renge sahip kulelerin Türk bayrağını temsil ettiği proje, 334 metreye ulaşan kule yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü unvanına sahip. Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleriyle entegrasyonu sağlanacak, bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunulacak.
KUŞAK YOLA KATKI
Projenin daha açılmadan Türkiye ekonomisi için de olumlu sinyaller verdiğini dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu şunları söyledi: “Şehrimiz ve bölgemizden, İstanbul başta olmak üzere Marmara'ya ulaşan tarım ürünlerimiz de artık havanın ve denizin insafına kalmadan önce manavlarımıza ve marketlerimize, ardından da milletimizin sofrasına daha erken gelecek. Avrupa ve Balkanlar'ın yanı sıra Yunanistan ve Bulgaristan ile ticari ve kültürel ilişkilerimize olumlu katkı sağlayacaktır. Projemiz ile aynı zamanda Türkiye'nin batısındaki otoyol entegrasyonu da sağlanacaktır. Bir Kuşak Bir Otoyol Projelerimizle, ülkemizin öncülük ettiği 'orta koridor'da küresel lojistik bir süper güç olma girişimimizin çok kıymetli bir parçası olarak Pekin'den Londra'ya kadar tesis ettiğimiz kesintisiz ticaret yoluna katkı verecektir