2024 e-Devlet şampiyonu belli oldu! İşte bu yıl en çok kullanılan hizmet!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, e-Devlet'te 2024 yılında en çok kullanılan hizmeti açıkladı. Bu yıl e-Devlet'e giriş sayısının 4 milyara yaklaştığını kaydeden Uraloğlu, dijital hizmetlerin kolaylığına dikkat çekti. İşte e-Devlet Kapısı'nda en çok kullanılan o hizmet...
2008 yılında hizmete giren e-Devlet, pek çok kamu hizmetinin internet üzerinden kolayca yapılmasını sağladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uralığlu e-Devlet'e giriş sayısının bu yıl 4 milyarı bulduğunu kaydetti. Peki 2024 yılında e-Devlet'te en çok hangi hizmet kullanıldı? Vatandaşlar e-Devlet'te en çok hangi işlemi yaptı? İşte dikkat çeken o bilgi...
Milyonlarca vatandaşın hayatını kolaylaştıran e-Devlet, kamu hizmetleri açısından da dijital bir model yarattı. Dava takibinden, hastane randevusuna, vergi işlemlerinden askerlik işlemlerine kadar pek çok kamu hizmeti e-Devlet üzerinden görülebiliyor.
E-DEVLET VATANDAŞI BÜYÜK BİR ZAHMETTEN KURTARDI
E-Devlet'in 16.yılı nedeniyle açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, e-Devlet Kapısı'na katılımın her geçen yıl daha hızlı artış gösterdiğine dikkati çekerek, sisteme giriş sayısının 2021'de 3,1 milyar iken bu yılın 11 ayında da 4 milyarı bulduğunu aktardı.
e-Devlet Kapısı ile vatandaşların devletle olan işlerini bilgisayar ya da telefonları üzerinden yaptığına işaret eden Uraloğlu, "İnsanımızın artık kamu kurumlarını kapı kapı dolaşıp belge toplama gerekliliğini ortadan kaldırdı. Vatandaşlarımız neredeyse tüm işlerini artık hiçbir belge toplamadan e-Devlet Kapısı üzerinden yapabiliyor hale geldi. Yaşadığı ilden farklı bir ildeki üniversiteye kayıt yaptıracak öğrencilerimiz ve yakınları, seyahat ve konaklamak zahmetinden kurtulmuş oldu." ifadelerini kullandı.
E-DEVLET ŞAMPİYONU SGK TESCİL VE HİZMET DÖKÜMÜ
2024 yılında e-Devlet Kapısı'nda en çok kullanılan hizmetin "SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi" olduğunu belirten Uraloğlu, "Araç Plakasına Yazılan Ceza Sorgulama" hizmetinin de yüzde 10,02 ile ikinci sırada yer aldığını bildirdi.
Bu yıl özellikle "Sosyal Güvenlik Kurumu/Normal Şartlarda Ne Zaman Emekli Olabilirim" hizmetinin de yüzde 10,2 ile çok kullanıldığına da dikkati çeken Uraloğlu, " 'Çalışma Hayatım' hizmeti yüzde 9,37 ile 4. sırada yer alırken 'Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme Hizmeti' yüzde 9,15 ile 5. oldu." ifadelerini kullandı.