9 avroluk bilet yerine ne gelecek?

Enflasyonun yansımalarını azaltma hedefiyle yaz aylarında Almanya genelinde kullanıma açılan 9 avroluk aylık biletin kullanım süresi 31 Ağustos’ta son buldu

Mayıs ayı sonundan bu yana 52 milyon kez satılan bilet sayesinde toplu taşıma kullanım oranı yüzde 17 oranında artış gösterdi. Otomobil kullanımını da azaltan bilet sayesinde karbondioksit salınımının haziran, temmuz ve ağustos aylarında toplam 1,8 milyon ton azaldığı tahmin ediliyor. Olumlu yansımalar ve gösterilen ilgiye rağmen bitirilen biletin nasıl sürdürüleceği belirsizliğini koruyor. Maliye Bakanı Christian Lindner sürenin uzatılmasına karşı çıkarken FDP’li Ulaştırma Bakanı VolkerWissing, daha yüksek bir fiyatla benzer bir konseptin kullanıma sunulabileceği işaretini verdi. Bu yönde kamuoyu farklı seçenekleri paylaşıyor. Tüketici hakları dernekleri sürekli olarak 29 avroluk bir biletin kullanılması talebini savunurken Sosyal Demokrat Parti SPD 49 Avroluk bir bilete yönelik önerisini paylaştı. Öte yandan Lindner, hükûmet çalıştayının ardından çarşamba günü Başbakan Olaf Scholz ve Başbakan Yardımcısı Robert Habeck ile basın temsilcilerinin sorularını yanıtladı. Enflasyon etkilerinin azaltılmasına yönelik üçüncü yardım paketinin müjdelendiği basın açıklamasında 9 avroluk biletin yenilenmesi konusuna da değinen Lindner, Wissing’in kendisini bu konuda ikna ettiğini, ayrıntıları ilerleyen günlerde konuşacaklarını duyurdu.

Sonraki Haber