Adalet Bakanı açıkladı! O kadrolara personel alımı yapılacak

A Haber programına katılan Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Adalet Bakanlığı bünyesinde personel alımı yapılacağını duyurdu. Adalet Bakanlığı personel alımının başvuru şartları neler? Başvurular ne zaman başlayacak? Kaç personel alınacak?

A Haber programına konuk olarak katılan Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Adalet Bakanlığı bünyesine infaz koruma memuru, mübaşir, zabıt katibi ve güvenlik görevlisi alımı yapılacağını duyurdu. Bakan'ın açıklamasının ardından personel alımı ayrıntıları araştırılmaya başladı. Adalet Bakanlığı personel alımının başvuru şartları neler? Kaç personel alınacak? Başvurular ne zaman başlayacak?

ADALET BAKANLIĞI PERSONEL ALIMI YAPACAK

HİZMETLİ ALIMI BAŞVURU ŞARTLARI NELER?

"Her sene emekli olan ihitiyacımız ne kadarsa alıyoruz. Zabıt katibi, mübaşir, infaz koruma memuru alımı gibi çalışmamız olacak. Sayı vermemzi şimdi mümkün değil. Ama yakın zamanda açıklayacağız."

I) Genel Şartlar:

a) Türk vatandaşı olmak,
b) Merkezî sınavın (lisans, ön lisans ve ortaöğretim mezunları için KPSS-2022) yapıldığı yılın Ocak ayının birinci günü itibarıyla;
- Zabıt kâtibi, mübaşir, teknisyen, işaret dili tercümanı, şoför, aşçı ve hizmetli unvanları için 35 yaşını bitirmemiş olmak, (1 Ocak 1985 ve sonrası doğumlu olanlar sınava müracaat edebilecektir.)


- Koruma ve güvenlik görevlisi unvanı için 30 yaşını bitirmemiş olmak, (1 Ocak 1990 ve sonrası doğumlu olanlar sınava müracaat edebilecektir.)
c) Askerlikle ilgisi bulunmamak veya askerlik çağına gelmemiş olmak, askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş ya da yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
ç) 657 sayılı Kanunun 48/1-A/5 bendinde sayılan suçlardan mahkûm olmamak,
d) 657 sayılı Kanunun 53 üncü maddesi hükümleri saklı kalmak kaydı ile görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak,
e) Kamu haklarından mahrum olmamak,
f) Arşiv araştırması sonucu olumlu olmak.

II) ÖZEL ŞARTLAR:

A- Sözleşmeli hizmetli pozisyonunda istihdam edilebilmek için;
En az lise veya dengi okul mezunu olmak,

PERSONEL ALIMI BAŞVURUSUNDA HANGİ BELGELER GEREKLİ?

A) Hizmetli unvanı için;
- Mezuniyeti gösterir öğrenim belgesi, (Öğrenim bilgileri ilgili web servisleri aracılığı ile alınacaktır. Öğrenim bilgisi alınamayan veya hatalı olan adaylar söz konusu belgeyi sisteme kendisi yükleyecektir.)


- Güvenlik soruşturması formu,
- Sağlık beyanı formu,

ADALET BAKANLIĞI'NA KAÇ PERSONEL ALINACAK?

Adalet Bakanlığı'na alınacak personel sayısı henüz açıklanmadı. Başvuru tarihi ve diğer ayrıntıları Bakanlık resmi duyurusundan sonra sitemizden takip edebilirsiniz.

Sonraki Haber