Ağa takılan mayını SAS ekipleri götürdü
Zonguldak'ın Karadeniz Ereğli ilçesinde avlanan balıkçıların ağına deniz mayını takıldı.
Ereğli Limanı Bozhane mevkisinde balıkçılar, ağlarına top şeklinde cismin takıldığını fark etti. Limana getirilerek kıyıya çıkarılan cismin incelenmesi için Sahil Güvenlik Komutanlığına haber verildi. Bölgeye gelen ekipler, yaptıkları ilk incelemede, cismin deniz mayını olduğunu belirledi.
Bunun üzerine alandaki tekneler başka yere yönlendirilerek, bölge emniyet şeridine alındı. Ereğli Limanı da araç trafiğine kapatıldı.
Ardından, mayının imha edilmesi için İstanbul'dan yola çıkan Sualtı Savunma (SAS) timleri bölgeye geldi. Çekici vasıtasıyla İl Özel İdaresine ait kamyona yüklenen deniz mayını, incelenmek ve imha edilmek üzere ilçeye bağlı Dağlar Mahallesi'ndeki boş araziye götürüldü.
Deniz mayının polis eskortu eşliğinde bölgeden uzaklaştırılmasının ardından Ereğli Limanı yeniden araç trafiğine açıldı. 11 Ocak tarihinde mayınla ortak mücadele amacıyla Türkiye, Romanya ve Bulgaristan Savunma Bakanları arasında bir anlaşma yapılması bekleniyor.
SAVAŞ SUÇU
Rusya-Ukrayna Savaşı'nın başlamasının ardından Kiev yönetimi, Odessa, Özi, Çornomorsk ve Yuzhne limanlarına ve açıklarına yaklaşık 420 eski tip mayın döktü. Fırtınalı koşulların başlamasıyla denizin dip ankrajlarına bağlanan kablolarda kopmalar meydana geldi. Karadeniz'in batı kesiminde mayınlar, rüzgar ve akıntıların etkisiyle serbestçe hareket etmeye başladı. Bazıları gemilere çarparak batırdı. Ancak Kiev yönetimi, “serseri mayınlar” hakkında kimseye bilgi vermedi. Bunun savaş suçu olduğunu belirten uzmanlar, şu bilgileri verdi: “1907 yılında düzenlenen Uluslararası Lahey Konferansı’nda, deniz mayınlarının herhangi bir sebeple zincirinin kopması ve sürüklenmesi durumunda bir saat içinde etkisiz kalacak şekilde ayarlanabilir olması istendi. Buna göre konferansta alınan kararlarda, açık denizde otomatik olarak sürüklenen mayınların, bir saat içinde nötralize edilmesini sağlayan bir cihazla donatılması gerekliliği ve mayınlanan sahaların diğer devletlere diplomatik yollarla bildirilmesi zorunluluğu esası kabul edildi. Otomatik temaslı mayınların açık ya da iç denizlerde ticari gemi geçiş hatlarına yerleştirilmesi de yasaklandı. VIII. Lahey Sözleşmesi, Ocak 1910'da yürürlüğe girdi.”