En hızlı Çinli, üretimi jet hızıyla başlatır

Çin'in otomotiv devi BYD'nin Türkiye'de 1 milyar dolarlık araç üretim yatırımı kararı almasının ardından ALJ Türkiye ve Avrupa Başkanı & CEO’su Ali Haydar Bozkurt basınının sorularını yanıtladı

Çin'in otomotiv devi BYD'nin Türkiye'de 1 milyar dolarlık araç üretim yatırımı kararı almasının ardından satış pazarlama tarafında yatırımı nasıl etkisinde olacağı merak konusuydu. Buna ilişkin otomotiv basınının sorularını yanıtlayan markanın satış pazarlama operasyonlarını yöneten ALJ Türkiye ve Avrupa Başkanı & CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “BYD’nin Türkiye fabrikası ciddi bir istihdam ve ihracat rakamı sağlayacak.” dedi.

BAYİ SAYISI DA ARTACAK

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun da, BYD'nin çok hızlı hareket eden bir marka olarak 2026 yılının sonuna kadar üretim yatırımını tamamlamak üzere bir sözleşme imzaladığını ifade etti. Ergun, "Bununla birlikte BYD bu üretimi çok daha erken bir süreçte başlatmak üzere çalışmalar yapıyor. Diğer yandan bayilikle ilgili de çok fazla talep alıyoruz ve bayi adetlerimiz de hızlı bir şekilde artmaya devam edecek. Yıl sonunda bayi adedimizi 20’ye çıkarmayı ve önümüzdeki yıl ise 40’un üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.” bilgilerini verdi.

Ergun, "BYD’nin devasa üretim tesisi, markanın Avrupa’da büyümesi için en önemli merkezlerden biri olacak. BYD Türkiye operasyonu başladığı günden bugüne BYD Başkanı, Avrupa Başkanı ve Dünya Başkan Yardımcıları olmak üzere birçok kez ziyarette bulundular. Her geldiklerinde Türkiye pazarına olan inançlarını çok kuvvetli dile getirdiler. Biz ilk günden itibaren planlarımızı buna göre yaptık." mesajı verdi.

HEDEF İLK ÜÇE GİRMEK

"Önümüzdeki dönemde BYD’nin çok agresif bir şekilde büyüyeceğini göreceğiz." diyen Ergün, "Yatırım teşvik belgesi, Resmi Gazetede yayımlandıktan sonra kasım-aralık aylarında araçlarımızı daha ulaşılabilir bir şekilde sunmaya başlayacağız. Bu da BYD’nin 2024 yılını 10 bin adetler civarında tamamlamasını sağlayacak. Sonraki yıl ise bunun en az 3 katını satacak kadar potansiyele sahip olacağız. Agresif büyümeyle birlikte markamız 3 yıl içerisinde binek otomobil pazarında Türkiye’de en çok tercih edilen ilk 3 marka arasında yer alacak." öngörüsünü sundu.

Sonraki Haber