Alman otomotiv sektörü zor durumda

New York merkezli iş dünyası dergisi Fortune’de Steve Mollman tarafından yazılan makaleyle, Almanya’da yalnızca otomotiv üreticilerinin değil aynı zamanda tedarikçilerin de önemli risklerle karşı karşıya olduğuna ve rekabet yeteneklerini kaybettiklerine dikkat çekildi

“Küresel elektrikli araç ticaretinde kısa bir süre önce Tesla’yı geride bırakan Çinli elektrikli araç üreticisi BYD ve diğer Çinli üreticiler geliştikçe, otomotiv dünyasının bir zamanlar rahat hareket eden kesimi olan Alman otomotiv tedarikçileri daha az rahat hissetmeye başladı.” tespitiyle başlayan makalede, Avrupa’da bu alanda korumacı politikaların yükselebileceğine işaret edildi.

KAYBEDEN İLE KAZANAN YER DEĞİŞTİRİYOR

“Aralarında Schaeffler, Continental ve ZF Friedrichshafen'in de bulunduğu Alman tedarikçiler on yıllar boyunca Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz gibi ülkenin otomotiv devlerinin yanında güvenle büyüdüler. Ancak elektrikli araçlara geçiş, artık eski avantajlarına güvenemeyeceklerini gösteriyor.”

Yatırım bankası Lazard'ın Almanya, Avusturya ve İsviçre yatırım bankacılığı eş başkanlığı görevini yürüten Christian Kames’in açıklamaları hatırlatıldı. Kames, çoğunluğu Asya'da bulunan ve batarya, yazılım ve yarı iletkenlere odaklanan yeni tedarikçilerin daha yüksek marjlar elde ettiğine dikkat çekmiş ve kazananla kaybedenin artık yer değiştirdiğini belirtmişti.

Mollman’a göre Alman otomotiv tedarikçileri rekabet dışında da zorluklarla karşı karşıya: “Almanya'nın ekonomik gerilemesinin ortasında enflasyon ve yükselen faiz oranlarıyla mücadele eden Alman tedarikçiler, bir yandan elektrikli araçlara yatırım yaparken diğer yandan da geleneksel araçlarla pazardaki konumlarını korumak zorunda.” Ayrıca, Çin’de yükselen otomotiv üreticilerinin de, Çinli tedarikçilere güvenme eğiliminde olduğuna dikkat çekildi. Alman otomotiv tedarikçileri de Çin’de yoğun bir ticaret yapıyor ama ana iş ortakları Alman üreticiler olmaya devam ediyor.

SORUŞTURMALAR ARTIRIYOR

AB’nin Çinli şirketlere yönelik sübvansiyon soruşturması hamleleri artarak devam ediyor: “Önümüzdeki haftalarda AB müfettişleri, Çinli elektrikli araç üreticileri BYD, Geely ve SAIC'i, devlet sübvansiyonları sayesinde haksız bir avantaja sahip olup olmadıklarına ilişkin bir soruşturmaya tabii tutacak. Eylül ayında Avrupa Komisyonu tarafından başlatılan soruşturmanın bir parçası olan bu süreç, AB'nin otomotiv üreticilerini korumak için daha yüksek gümrük vergileri uygulayıp uygulamayacağının belirlenmesine yardımcı olacak.”

SEKTÖRÜN MERKEZİ DEĞİŞİYOR

Mollman, AB gümrük vergilerini yükseltse ya da soruşturmalarını artırsa da, sektörün değişen koşullara ayak uydurmak zorunda kalacağına dikkat çekti: “Her iki durumda da Alman otomotiv tedarikçileri değişen bir dünyayla karşı karşıyalar. Avrupa'daki otomotiv üreticilerinin sıkıntı yaşaması, muhtemelen otomotiv tedarikçilerinin de sıkıntı yaşaması anlamına geliyor.”

Makalede, Alman otomotiv tedarikçisi ZF Friedrichshafen Yönetim Kurulu üyesi Stephan von Schuckmann’ın geçtiğimiz günlerde verdiği demeç hatırlatıldı. Schuckmann Alman otomotiv sektörünün içinde bulunduğu koşulları şöyle ifade etmişti: “Bugün Çin'den gelen rekabetin Avrupa'ya da yayılacağı varsayılabilir. Hayatta kalabilmek için bu gelişmeyi çok ciddiye almak ve uyum sağlamak zorundayız."

Sonraki Haber