Anne ve babalar dikkat : Çocuğunuzda gelişim geriliği olabilir

Anne ve babalar dikkat bu haber sizi ilgilendiriyor. The Journal of American Medical Association Pediatrics dergisinde yayınlanan bir çalışma çocukların tablet, telefon gibi teknolojik aletlerle geçirdiği vaktin zihinsel gelişimlerine etkisi konusunda çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı.

The Journal of American Medical Association Pediatrics dergisinin yayınladığı bir çalışmaya göre; günde 4 saatten fazla ekrana maruz kalan 1 yaş grubu çocuklarda ilerleyen dönemlerde 2 ve 4 yaşına geldiklerinde iletişim güçlüğü ve problem çözme becerilerinde yetersizlik gibi gelişimsel problemlerle karşı karşıya kalıyor.

EKRAN SÜRESİ İNCE MOTOR BECERİLERİNİ DE ETKİLİYOR

New York Times’ın haberine göre; Araştırma ayrıca, ekrana maruz kalmayan yaşıtlarına oranla tablet ve telefon gibi dijital aletlerle büyütülen çocukların ince motor gelişiminin de geride olduğunu ortaya koyuyor ve ebeveynleriyle çocuğun kurduğu yüz yüze iletişimin zihin gelişiminde ne kadar önemli olduğuna dikkat çekiyor.

BEBEK İÇİN YÜZ YÜZE İLETİŞİM HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR

Konu ile ilgili olarak Yale Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi Anabilim Dalı’nda çalışmalarını yürüten Psikolog David J. Lewkowicz :’’ Ebeveynle çocuk arasındaki iletişim, bebeğe yüz ifadelerinin kullanımını, kelimelerin anlamlarının, ses tonuna ve yüze nasıl yansıdığını öğretir ve örneklendir. Bu sebeple de bebeğin, ebeveynleriyle olan iletişimi bebek hayati bir önem taşır.’’ ifadelerini kullanarak yüz yüze iletişim formunun bebek için çok zengin bir deneyim olduğunu belirten Lewkowicz; "Ekranı izlerken böyle bir şey gerçekleşmez," dedi. Araştırma sonuçlarından şaşırmadığını ekledi.



EKRANA MARUZ KALMA ARTTIKÇA GELİŞİM GERİLİĞİ DE ARTIYOR

Japonya'da bilim insanları tarafından çocukların gelişim süreçleri üzerine yürütülen yaklaşık 8.000 çocuğun katıldığı benzer bir araştırma: Gelir düzeyi ve eğitim düzeyi düşük, ilk kez anne- baba olma deneyimi yaşayan bireylerin bebeklerinin ekran karşısında daha çok vakit geçirdiği saptadı.Bebeklere verilen ekran süresi ne kadar fazlaysa, gelişimsel gecikme gösterme olasılıklarının o kadar yüksek olduğu görüldü.

Çalışmada görev alan araştırmacılar , çalışmanın eğitim amacıyla ekrana maruz bırakılma ile daha çok eğlence odaklı ekran süresi arasında ayrım yapmadıklarını da belirterek gelecek çalışmalarda bu bakış açısıyla da bir inceleme yapılabileceğinin altını çizdi.

Sonraki Haber