Appyap üst yöneticisi Emre Meriç: Ülkemize değer katacak mühendisler yetiştireceğiz

Yerli sosyal paylaşım uygulaması Yaay, 200 kişilik ekibin 2 yıllık çabasının ürünü. Meriç, 'Ekibimizi genişleterek Türkiye'ye değer katacak yeni mühendisler geliştireceğiz' dedi.

Bilişimde ardı ardına yerli adımlar atılıyor. Bunlardan biri de Yaay. Sosyal paylaşım uygulaması Yaay özgün yöntemlerini öne çıkıyor. 2 yıllık çalışmanın ürünü olan Yaay, kullanıcılarına güvenilir içerik için önemler sunuyor, paylaşımların ilgili kullanıcılara yönelmesi için düzenlemeler içeriyor.

Yerli sosyal medya platformu Yaay’ın Geliştiricisi Appyap Üst Yöneticisi Emre Meriç,Ulusal Kanal'da Eser Görkem Paktürk'ün sorularını yanıtladı. 'Yaay' ismini neden seçtiklerini anlatan Meriç “Sosyal medyanın en önemli motivasyonu içeriklerin, fikirlerin ve düşüncelerin yayılıyor olması. Öncelikle Türkiye’de benimseyeceğini düşünerek bu ismi verdik. Bölgemizden başlayarak dünyaya yayılacağını umduğumuz uygulama. İngilizce’de 'Yaay'ın sevinme anlamına gelen kelime ile bağlantısı var. Biz de bu kelimeyi hem Türkiye’deki hem Türkiye dışındaki kullanıcılar için koymuş olduk” dedi.

HEDEF SOSYAL MEDYA ÇAĞINDA DOĞANLAR

Yaay'ın 2 yıllık bir çabanın ürünü olduğunu söyleyen Meriç şöyle devam etti: “Biz bunu sosyal medyanın içinde doğmuş, kendini bildi bileli sosyal medyayı kullanan, sonradan adapte olmamış Z jenerasyonu da denilen nesil için tasarladık. Onların istek ve ihtiyaçlarını dinleyerek diğer sosyal medya platformlarında keşke olsa diyecekleri sorunlar üzerinden çözümler bulduk.

“Farklı sosyal platformları yapıları sebebiyle yeni nesil için daha kısıtlı kalabiliyor. Yaay'ı bütün kullanıcılar fikirlerini ifade ederken kendilerini gösterebilsinler, fikirlerini ortaya koyabilsinler bununla birlikte normal şartlarda farklı platformlarda ulaşamayacakları kitlelere ulaşabilsinler diye tasarladık. En önemli noktalarından bir tanesi de 'kategoriler' özelliği. İnsanlar kendi ilgi alanlarıyla ilgili sadece hesapları değil kategorileri de takip edebiliyorlar. Benim eğer teknolojiye ilgim varsa teknoloji kategorisini takip ederek teknolojiyle ilgili haberleri, gelişmeleri görebiliyorum. Bununla birlikte teknoloji kategorisinde yaptığım paylaşımlarla beni takip etmeyen diğer kullanıcıların önüne çıkabiliyorum ve onlara erişebiliyorum. Bu aslında çok önemli bir özellik. Bu şekilde siz kendinizi sadece takip ettiğiniz hesap kitlesiyle sınırlamıyorsunuz. Benzer platformlarda yer alan “hashtag” diye bilinen sistemlerimiz de bulunuyor.”

PUAN VE ROZET

Uygulamada etkileşimlere bağlı olarak puan ve rozet kazanılıyor, bununla da güvenilir içerik hedefleniyor. Meriç sistemi şöyle anlatıyor:

“Rozet sistemi etkileşimleriyle birkaç farklı kriterde puan kazanabildikleri bir sistem. Kazandıkları puanların büyüklüğüne uygun şekilde rozet kazanıyorlar. Normal şartlarda diğer platformlarda bir içeriği gördüğünüzde onu paylaşan kişiyle ilgili çok fikriniz olmayabiliyor. Bizde özellikle topluluğun kendi içinde yaptığı bu davranışlar sayesinde birbirlerini beğenmeleri, alıntılamaları, kendilerini öne çıkartmaları sayesinde puan sistemi çalışıyor ve puan sistemi kullanıcıların kendilerini gösterebilmelerini sağlıyor. Doğru bilgiye ulaşma konusu bizim özellikle hassas olduğumuz konulardan bir tanesi. Burada siz bir hesaba baktığınız zaman onun toplum tarafından kabul edilip edilmediğini görebiliyorsunuz. Topluluk tarafından kabul edilebilir, kabul edilmiş bir hesap ise rozet ve puanı yüksek olmuş oluyor. Sadece içeriğin değil profilin de bir kalitesi olmuş oluyor.”

'EKİBİMİZ MÜHENDİSLER YETİŞTİRECEK'

Meriç ekiplerini şöyle anlatıyor: “Yaklaşık 200 kişilik bir ekibiz. Farklı noktalarda ekibe dahil olan arkadaşlarla birlikte ve çok uzun süredir emek verilmiş bir proje. Hepsine tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Daha da genişleyerek yeni Türkiye’ye değer katacak yeni mühendisler geliştireceğiz. Şu anda iyi bir noktadayız. Daha da iyi bir noktaya gideceğimizden eminiz. Bu ekip daha çok farklı şeyleri başaracak. Biz burada farklı fikirlerde kanaat önderleri çıkartacağız.”

'GENÇ AĞIRLIĞI VAR'

Yoğun bir talep aldıklarını vurgulayan Meriç “Hem ünlü isimlerden hem de kurumlardan... Burada yer almak istiyorlar. Kendilerine hesap açtırmak istiyorlar. Her gün yeni başvurular alıyoruz” diyor. Kullanıcı yaş aralığının genç nufüs ağırlıklı olduğunu söyleyen Meriç şöyle sürdürüyor: “Türkiye’deki sosyal medya kullanımının ortalamalarına baktığınızda biz o ortalamanın biraz daha altında kalıyoruz. Ve bu iyi bir şey. Çünkü en zor kullanıcılar... Tatmin etmesi zor, çabuk tüketiyorlar, çok talepkarlar. Biz onların hepsini karşılamayı hedefliyoruz ve azimliyiz. Bugüne kadar büyük kapsamlı bir sorunla karşılaşmadık. Biz her gün iyileştirmelere devam ediyoruz. Şunu kesinlikle söyleyebiliriz ki uygulama önümüzdeki dönemlerde güncellemelerle daha da iyileşecek.

Sonraki Haber