ATMACA BLOK-II’nin MWIR başlığı test ediliyor

ATMACA BLOK-II Gemisavar Füzesi için geliştirilen Orta Dalga Kızılötesi (MWIR) Arayıcı Başlığın test faaliyetleri, 2019 yılı içerisinde başladı.

Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın gemisavar füze ihtiyacının yerli ve milli imkanlarla karşılanması için ATMACA Güdümlü Mermi G/M Projesi, 2009 yılında başlatılmıştı. Bu kapsamda Roketsan ana yükleniciliğinde, ASELSAN ve ArMerKom alt yükleniciliğinde geliştirilen Aktif Radar Arayıcı Başlığa (AR) sahip 200+ kilometre menzilli ATMACA BLOK-I Füzesi, kapsamlı test faaliyetlerinin ardından Kasım 2019 tarihinde, MİLGEM TCG KINALIADA (F-514) Korveti’nden başarıyla ateşlenmiştir. Buna müteakiben ATMACA BLOK-I’in, 2020 yılı içerisinde Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterine alınması planlanmıştır.

ATMACA Güdümlü Mermi G/M Projesi kapsamında, Aktif Radar ve Orta Dalga Kızılötesi Arayıcı Başlığa (AR+MWIR) sahip olacak ATMACA BLOK-II Gemisavar Füzesi geliştirilmesi de kararlaştırılmıştır. ATMACA BLOK-II; fırlatılış anından itibaren aktif radar güdüm, terminal aşamada ise MWIR güdüm ile hedefini imha edecektir. Böylelikle ATMACA BLOK-II’nin başarı seviyesi, hem radar karşı tedbir sistemlerinden etkilenmeyecek olması hem de hedef platformu istenilen bölgeden vurabilecek olması sebebiyle daha yüksek olacaktır. ATMACA BLOK-II için ASELSAN ana yükleniciliğinde geliştirilen MWIR başlığın test faaliyetleri, Savunma Sanayii Başkanlığı Sanayileşme Portalı’ndan edinilen bilgiye göre başlatılmıştır.

ATMACA GEMİSAVAR FÜZESİ

Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan 140 kilometre menzilli Harpoon BLOK-I ve Harpoon BLOK-II (ABD) Gemisavar Füzelerinin yerini alacak olan ATMACA BLOK-I/BLOK-II Gemisavar Füzeleri, 200+ kilometre menzile sahiptirler.

ATMACA Gemisavar Füzesi; düşük radar kesit alanına sahip olması ve Super Sea Skimming yani su sathına yakın uçuş yapabilmesi sebebiyle, hedef platform tarafından ancak 18-20 kilometre mesafeden tespit edilebilmektedir. ATMACA’nın hızı 0.85 Mach olarak baz alındığında, bu durum, hedef geminin mürettebatına çok kısıtlı bir reaksiyon süresi tanımaktadır. Bu sebepten ötürü, ATMACA tarafından hedef alınan platformun, ATMACA’yı kolay kolay bertaraf edemeyeceği düşünülmektedir. ATMACA BLOK-II ile bu durum, çok daha zorlaşacaktır.

Türk Deniz Kuvvetleri’nin ihtiyaçları kapsamında geliştirilen ATMACA Gemisavar Füzesi, “Gelişmiş 3B Görev Planlama” özelliğine de sahiptir. Bu özellik sayesinde ATMACA operatörü mürettebat, ATMACA’nın hedefine giderken izleyeceği rotayı önceden planlayabilmekte ve rota bacakları ekleyebilmektedir. Hedef platformun Ege denizinde yer alan bir adanın arkasında bulunduğunu düşünüldüğünde; fırlatılışından itibaren Super Sea Skimming özellikle seyir alan ATMACA, hedef platformun önünde yer alan adanın etrafından dolaşabilecek veya ani bir şekilde yükselme-alçalma yaparak hedefi imha edebilecektir. Aynı zamanda Meteksan Savunma tarafından geliştirilen KEMENT Taktik Veri Bağı’na sahip olan ATMACA, fırlatılıştan sonra dahi rota bilgisi güncellemesi gerçekleştirebilmektedir.

Ayrıca ATMACA’nın, suüstü platformlara ek olarak sualtı platformlarından yani denizaltılardan da kullanılması amaçlanmaktadır. ATMACA Gemisavar Füzesi entegre edilen denizaltı platformlarının; torpido kovanları aracılığıyla içerisinde ATMACA Füzesi bulunan kapsülü ateşlemesi, denizaltıdan ateşlenen kapsülün satha çıkması, ATMACA’nın satha çıkan kapsülden ayrılıp motor çalıştırması ve hedef su üstü platformuna yönelmesi tasarlanmaktadır.

Sonraki Haber