Avrupa'da Elektrikli Otomobiller Dizel Otomobilleri Solladı

Haziran ayında Avrupa'da toplam bir milyon yeni otomobilin tescilleri yapıldı. Elektrikli otomobiller ilk defa dizel otomobillerden daha yüksek bir pazar payına ulaştı. Benzinli otomobiller ise yine en çok satan otomobiller arasında zirvedeki yerini korudu.

Avrupa Birliği’nde ilk defa dizel motorlu arabalardan daha fazla elektrikli araba tescillendi. Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği ACEA'ya göre Haziran ayında elektrikli otomobillerin pazar payı yüzde 15,1'e yükselirken, dizel otomobillerin pazar payı yüzde 13,4 oldu. Bununla birlikte, benzinli otomobiller ise Haziran ayında yeni tescillerin yüzde 36'sından fazlasını oluşturarak en çok satan otomobillerden olmaya devam etti. İçten yanmalı ve elektrikli motorlu hibrit otomobiller ise yaklaşık yüzde 24'lük oran ile ikinci sıraya yerleşti.

Haziran ayında Avrupa'da yılın ilk altı ayındaki 5,4 milyona kıyasla, toplam yaklaşık bir milyon yeni araba tescillendi. Bu oran, korona pandemisi öncesine göre hala yaklaşık beşte bir daha az. Avrupa Birliği, iklim değişikliği programının bir parçası olarak 2035 yılından itibaren sadece sıfır emisyonlu yeni otomobillerin satışının izin verilmesine karar kılmıştı. Çin, İngiltere ve ABD gibi diğer ülkeler de benzer yakın tarihlerde içten yanmalı araçların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmasını taahhüt etmişlerdi.

Tüm bunların yanında Agora Verkehrswende adlı düşünce kuruluşu, iklimin daha fazla korunması konusunda ulaşım sektöründe uluslararası büyük bir arayı kapatma ihtiyacının olduğu görüsünde. Kuruluş, Hindistan'ın Goa eyaletindeki Panaji'de düzenlenen, G20'nin önde gelen sanayileşmiş ve gelişmekte olan ülkelerinin çalışma toplantısında yaptığı açıklamada bugüne kadar alınan önlemlerin küresel ısınma eğilimini tersine çevirmek için yeterli olmadığını belirtti.

ULAŞIM SEKTÖRÜNDE BÜYÜYEN İKLİM SORUNU

Agora, Alman Uluslararası İşbirliği Kurumu tarafından yürütülen bir işbirliği projesinde hazırlanan bir raporda, ulaşım sektöründen kaynaklanan sera gazı emisyonlarının, bu yüzyılın ortalarına kadar sıfıra inmek yerine dünya çapında önemli ölçüde artma tehdidi altında olduğunu belirtti. G20, küresel ulaşım emisyonlarının üçte ikisinden sorumludur. Bu grupta ABD, Almanya, Fransa ve İngiltere gibi klasik sanayi ülkeleri ile Çin, Brezilya, Hindistan veya Güney Afrika gibi gelişmekte olan ülkeler de yer almaktadır.

Agora Verkehrswende direktörü Christian Hochfeld, "Ulaşımdaki küresel sera gazı emisyonlarının azaltılması, iklim nötrlüğüne giden yoldaki en büyük zorluklardan biridir," dedi. 1990'dan bu yana başka hiçbir sektörde emisyonların, dünya çapındHindistan a yaklaşık yüzde 80 oranıyla ulaşımdaki kadar artmadığını belirtti. "Bunun nedeni, birçok ülkede ekonomi ve nüfusun büyümesinin henüz fosil yakıt talebinden ayrıştırılamamış olmasıdır." Bu eğilimi tersine çevirmek için uluslararası caba göstermek gerektiğini de ekledi.

Araştırmaya göre, ulaşımdaki emisyonları sürdürülebilir bir şekilde sıfıra indirebilmek için elektrikli sürüse geçişin tek başına yeterli olmadığını belirten Hochfeld, "Bu sübvansiyonlar kademeli olarak kaldırılırsa, küresel taşımacılık dönüşümüne büyük bir ivme kazandırabilir," dedi.

Kaynak: Spiegel

Derleme ve çeviri: Aydınlık.com.tr

Sonraki Haber