Avrupalının tercihi Türkiye oldu

Kış aylarının sona yaklaştığı bugünlerde Avrupalılar tatillerini planlamaya başladı. Hafta içinde Alman tur operatörü TUI, Avrupa’daki yaz tatili rezervasyonlarının son iki haftada keskin bir şekilde artarak Kovid-19 salgını öncesindeki düzeye ulaştığını açıkladı.

İki yılın ardından ilk defa Mallorca’da çalıştırdığı 1000 otelin tamamını rezervasyona açan TUI, tatil özleminin Akdeniz’e dönük kısa vadeli tatil talebinin de canlandırdığını duyurdu. Paylaşılan verilere göre TUI, salgın öncesinde 2,8 milyon turistin tercih ettiği Yunanistan’a bu yıl 3 milyonun üzerinde misafir taşımayı planlıyor.

TALEPLER 3 KAT ARTTI

TUI’yi doğrulayan açıklamalar Lufthansa’dan geldi. Lufthansa Yönetim Kurulu Üyesi Harry Hohmeister, şirketin bugünlerde Paskalya, Pentekost Günü ve yaz sezonu için yüksek talep aldığı bilgisini paylaştı. “Şu anda seyahat etme arzusu yüksek. İki yıl süren salgının ardından büyük bir seyahat iştahı var” diye konuşan Hohmeister, yüksek talep nedeniyle Lufthansa’nın Frankfurt’tan Palma de Mallorca, Faro, Madeira ve Larnaka’ya ek uçuşlar planladığını bildirdi. Talepleri salgın öncesi dönemle karşılaştıran Hohmeister, turist rotalarına dönük talebin salgın öncesinin 3 kat üzerinde olduğunu ifade etti.

TÜRKİYE GÖZDE MERKEZLER ARASINDA

TUI en çok tercih edilen ülkelere yönelik ilk bilgileri de paylaştı. TUI yetkilileri, en fazla tercih edilen ülkeler arasında Türkiye, İspanya ve Yunanistan’ın başı çektiğini belirtti. Hem sektör hem de Batılı turistlerde seyahat kısıtlamaları, test ve karantina zorunluluğunun sona ereceğine dair artan bir güven oluştuğuna dikkat çeken TUI, bu güven sayesinde yaz tatili satışlarının şu anda 2020 ve 2021’in aynı dönemlerine oranla yaklaşık beş kat arttığını paylaştı. Öte yandan salgın ve enerji fiyatlarındaki artışa bağlı yaşanan enflasyona yönelik verileri de açıklayan TUI, her şey dahil tatillerde yüzde 8, araçlı tatillerde yüzde 20, şehir turlarında da yüzde 12’lik bir artış olduğu belirtildi. Ancak fiyat artışına rağmen Avrupalı turistler yaz tatili için önceki yıllara göre daha fazla bütçe ayırdı. Son iki yılda birçok Avrupalının tatile çıkamaması ve salgın tedbirleri sebebiyle tasarruf yapmalarının bu durumda etkisi olduğu düşünülürken, TUI Hollanda CEO’su ArjenKers de Kovid-19 aşısının insanların umudunu yeniden kazanmasına yardımcı olduğunu söyledi.

Sonraki Haber