Barbie dost mu düşman mı?
Kaliforniya merkezli bir oyuncak üretim şirketi olan Mattel, Barbie filmini vizyona sürdükten sonra Türkiye'de eleştiriler ardı ardına geldi.
Bunlardan biri sanatçı Aydilge' nin "Bizler plastik bebekler değiliz! #Barbie" notuyla paylaştığı eleştirisiydi. O sözlerin devamında ise; "Tüm dünya Barbie Barbie diye coşmuş durumda. Ama herkes unutmuş galiba. Aslında Barbie, bir ütopik beden imajı taşıyıcısıdır. Mükemmel görünüşlü, sürekli mutlu ve lüks içinde yaşayan kadın imajını dayatır. Onun vücut ölçülerine özenen pek çok küçük kız çocuğu kendini çirkin, eksik, hatalı hissederek büyüdü." diye video paylaşan Aydilge'ye sistem feministlerinden 'Yüzündeki filtreyi çıkar da öyle konuş' eleştirileri geldi. Yapılan açıklamalarda,‘Filmin doğru ve olumlu mesajlar içermesi kadınların bir anda her şeyden arınmış şekilde olduğunu göstermiyor, bu kültürle yaratılan tahribatın temizlenmesi için bir film yetmiyor, herkes nasıl istiyorsa öyle görünebilir, filtresiz filtresiz, botokslu, botoksuz, makyajlı veya makyajsız, bazen Barbie bazen Zeyna gibi’ cümleleri yer aldı.
Asıl mesele şu: birilerinin elinde reklam kampanyalarına girmiş ve onları zengin edecek şekilde para kazanmalarına vesile oluyorken, bir kısmımızı da hasta ederken ya da öldürüyorken, kimse Barbie'nin sadece masum bir oyuncaktan ibaret olduğunu söylemesin.
ILK HAFTA HASILAT 337 MILYON DOLAR
Ayrıca California merkezli firma, oyuncak satışlarının yüzde 12 düştüğünü açıklamıştı. Barbie'nin bu günlerdeki gişe başarısının nedeni, Hollywood’un oyuncak markalarını tekrar filmlerinde kullanma kararı alması. Şirketin CEO'su, Barbie'nin Mattel filmlerinin potansiyelini ortaya koyduğunu belirtti. Barbie filmi açılış haftasonunda 337 milyon dolar hasılat elde etti.
Kendine görünüşünden ötürü Harry Potter filmindeki Voldemort karakteri yakıştırması yapan yorumları değerlendiren sanatçı Aydilge sözlerini yineleyerek, kapitalizmin oyuncaklar üzerinden kadınlara dayattığı güzellik anlayışını tekrar net bir şekilde ifade ediyor. Gerçekten de,Barbie filminin gişe ve satış istatistiklerinden anlaşıldığına göre, dost emeller içerisinde kullanılmadığı görülüyor.