Beyaz yakalılar böyle etkilendi

AGS Global Araştırma Şirketi, Türkiye'nin önde gelen holding ve kurumsal şirketlerinde profesyonel hayatını sürdüren 201 beyaz yakalının katılımıyla yaptığı anketle beyaz yakalıların enflasyon karşısında değişen tercihlerini araştırdı.

Geride bıraktığımız birkaç ayda beyaz yakalıların enflasyon nedeniyle en çok zor zorlandığı başlıklar; ulaşım-yakıt, gıda ve giyim-ayakkabı ve aksesuar olurken, onları sırasıyla ev dışı yeme içme ve konut-kira izledi. Kişisel bakım ise kendisine en son sırada yer aldı.

TATİLDEN VAZGEÇTİLER

Diğer yandan, beyaz yakalılar geçen yıla kıyasla yüzde 29,9 oranında en çok ev dışı yeme-içme bütçelerini kıstı. Bunu yüzde 25,4 ile tatil ve seyahat takip etti. Araştırmanın ilginç çıktılarından biri ise beyaz yakalıların tatil tercihine dairdi.

Buna göre; 2022 yılında yurt içinde tatil yapanların oranı yüzde 64,2 iken, bu oran 2023 yazında yüzde 50,7’ye geriledi. Diğer yandan, bu yıl butik oteller beyaz yakalıların açık ara ilk tercihi oldu. Öte yandan 10 beyaz yakalıdan 4’ü tatil yapamadığını belirtti. Beyaz yakalılar, 2023 yılının son çeyreğinde Türkiye’nin gündemine yerleşmesi beklenen en önemli soruna yüzde 85,1 oranında enflasyon ve hayat pahalılığı yanıtını verdi. Yanıtlar arasında göçmenler, konut bulamama, deprem ve işsizlik yer aldı.

Sonraki Haber