Bitmeden açılan metro! İzmir Narlıdere Metrosunda turnike bile yok!

Narlıdere Metrosu açıldı dediler, kullanmaya kalktınız. Aman dikkat! Can güvenliğiniz tehlikede. Sadece sizin değil çalışanların, metroya inen herkesin. Çünkü istasyonlar ana firmaya teslim edilmeden açılış yapıldı. Elektrikler açıkta, kameralar yok! Sinyalizasyon yok! Turnikeler yok!

İzmirBüyükşehir Belediyesi'nin CHP’li Başkanı Tunç Soyer 2019’da seçilir seçilmez Narlıdere metrosu için tarih vermişti: 2022’de hizmette! Beş yıl Narlıdere’nin altını üstüne getirdiler, trafik felç oldu, çevredeki kentsel dönüşüm arapsaçına döndü. Seçimlere bir ay kala, bitecek dedikleri tarihten 2 yıl sonra, apar topar açılış yapıldı. Daha açılmadan 24 Şubat’ta açtık diye ilanlar, filmler gösterildi.

Tunç Soyer 27 Şubat’ta Narlıdere Metrosunu deyim yerindeyse gövde gösterisiyle açtı. Fakat Metro istasyonları hiç de açılmışa benzemiyor. Taşeron şirketlerden 7 istasyonun devri henüz Metro A.Ş.’ye yapılmadı. Yani 7 istasyonda inşaat bitmedi, Büyükşehir Belediyesi’nin taşeron şirketi Metro AŞ’ye teslim edilmedi. Hizmete giren 7 durak sinyalizasyonsuz bir şekilde işletiliyor. Şantiye alanı olan istasyonlarda can ve mal güvenliği tehlikesi var.

HALİ İÇLER ACISI

CHP’li Tunç Soyer’in Haluk Levent konseriyle açtığı metro hattında inşaat devam ediyor. Sinyalizasyon yok, bu nedenle geçen yüzyılın şehirlerarası otobüs seferleri gibi 15 dakikada bir kalkış var! Yolda biri durmak zorunda kalsa vay haline! Karşılaştığı her neyse çarpışacak, sonra gelen de üstüne bindirecek! Sözde ‘açılan’ 7 istasyon, akşam 22.00’den sonra çalışmıyor. Yeterli eleman yok. Fahrettin Altay-Kaymakamlık diye ilan edilen yeni hatta 7 istasyon var. Kaymakamlık istasyonu halen inşaat halinde... Vagonun üstünde ‘KAYMAKAMLIK’ yazıyor, ama ilk bir hafta Narlıdere’ye kadar gidebildiler. Sonra yarım yamalak haliyle o istasyonu da açtılar, ama inşaat alanında çalışmalar devam ediyor! Dahası, F. Altay durağından sonraki duraklarda da tünelleri ve buradaki çalışmaları pencerelerden görmek mümkün.

İŞ GÜVENLİĞİ SIFIR

İşletmede en büyük sorunların başında iş güvenliği konusu geliyor. Hala şantiye alanı olan istasyonlarda can ve mal kaybına sebep olacak durumlar söz konusu. Ortalık toz toprak… Elektrik hatları açıkta! Bu duraklarda metro işçilerinin görev yapacağı alanlar henüz tamamlanmadı. Emekçiler için tuvaletler bile hazır değil. İşçiler tuvalet ihtiyaçlarını farklı istasyonlarda veya metro dışındaki yerlerde görüyor. Yine önemli konuların başında engelli ve yaşlı bireylerin kullanacağı asansörler geliyor. Tekerlekli sandalye ile metroya gelen bir vatandaş asansörler hizmete girmediği için tren hattına inemiyor. Üstelik girişleri henüz açılmamış istasyonlar bile mevcut! Bir diğer konu da güvenlik kameralarının hizmete girmemiş olması. İstasyonlarda güvenlik kameralarının olmaması hem çalışanlar hem de vatandaşlar için önemli bir risk oluşturuyor.

TEMELİ 2018 YILINDA ATILDI

İzmir Metrosu’nu Narlıdere’ye ulaştıracak dev projede imzalar, yine CHP’li belediyenin olduğu 2018 Haziran ayında atıldı. F.Altay-Narlıdere Kaymakamlık arası hattın yapımını, 1 milyar 27 milyon liralık teklifle Gülermak A.Ş. üstlendi. Yapım süresinin 42 ay olarak planlandığı yazıldı. Yani 2022 yaz aylarında bitecekti! Sonrasında yine CHP’den Tunç Soyer başkan oldu, projeyi övdü, sahiplendi. “Takvimi tıkır tıkır işliyor” dedi.

Bitim tarihine ay ekleyiverdi: “2022 sonunda hep beraber açılışını yapacağız.” Narlıdere ve Balçova’da yüzlerce aracı alacak park yerleri açacaklarını ekledi. 1 yıl daha geçti, giderayak metro açıldı mı, açıldı! Gözü pek, cesur yolcularını bekliyor!

BEDAVA ÇÜNKÜ TURNİKE YOK

CHP’li Tunç Soyer, sanki İzmirliye ikramda bulunmuş gibi yeni hat yolcuları için “15 Nisan’a kadar ücretsiz” duyurusu yaptı. Gelin görün ki, Narlıdere Metrosu’nda bugün para alınmak istese mümkün değil! Çünkü ücreti kesecek turnikeler de henüz işlev görmüyor. Metro istasyonlarındaki bilet gişelerinin yapımı da henüz bitmedi! Hatta metro çalışanlarının ofisleri de tamamlanmış değil, olanların duvarları sıvalı halde, telefon ve internet bağlantısı yok!

Sonraki Haber