Bu hafta sosyal medyada neler oldu?

Sosyal medya platformlarının devleri olan Instagram, TikTok, WhatsApp ve daha fazlası için bu hafta önemli gelişmeler yaşandı. Yapay zekanın dahil olduğu ve olacağı uygulamalar, uygulamaları daha efektif kılabilecek yeni özelliklerin dahil olması dikkat çekti.

Gelin, geçtiğimiz haftanın özetine birlikte tekrar göz atalım!

META'DAN ÜRETKEN YAPAY ZEKA HAMLESİ: INSTAGRAM, WHATSAPP VE DAHASI!

Meta, üretken yapay zekâyi Instagram, WhatsApp ve daha birçok markasına getirmekte kararlı.

Meta CEO'su Mark Zuckerberg, kısa süre önce yakında tüm ürünlerine getireceği üretken yapay zekâyı tanıtacaklarını duyurdu.

Üretken yapay zekâ, görüntü, metin ve müzik gibi yeni içerikler yaratabilen bir yapay zekâ türü. Büyük veri kümelerinden örüntüler öğrenerek eğitim örneklerine benzeyen yeni çıktılar üretmelerini sağlayan algoritmalar kullanan bu teknolojinin içerik üretimi, sanatsal ifade ve veri artırma gibi birçok uygulaması bulunuyor.

ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ NELER SUNACAK?

Meta, WhatsApp, Instagram ve Messenger dâhil olmak üzere tüm ürünlerine bu üretken yapay zekâyı dâhil etmeyi planlıyor. Şirket, WhatsApp ve Messenger gibi popüler platformlar için birden fazla kişiliğe sahip yapay zekâ "aracıları" ve sohbet botları sunmayı hedefliyor.

Ayrıca Instagram için kullanıcıların metin komutlarını kullanarak görüntülerini değiştirmelerini ve düzenlenmiş fotoğrafları takipçileriyle paylaşmalarını sağlayacak yapay zekâ fotoğraf düzenleme özelliği geliştiriliyor.

Meta bu özelliklerin yayınlanması için henüz bir zaman çizelgesi sunmadı ancak Zuckerberg bunları mümkün olan en kısa sürede uygulamaya koymaya hevesli.

INSTAGRAM'DAN TWİTTER'A RAKİP OLACAK UYGULAMA GELİYOR!

Popüler sosyal medya uygulaması Instagram, entegre uygulaması ile rakibi Twitter'a gözdağı veriyor.

Yeni bağımsız uygulama Instagram tabanlı olacak ve merkezi olmayan sosyal medya protokolü ActivityPub ile entegre olacak. Bu, teorik olarak, yeni uygulamanın kullanıcılarının hesaplarını ve takipçilerini yanlarında Mastodon dahil ActivityPub'ı destekleyen diğer uygulamalara götürmelerine izin verecek.

Meta baş ürün sorumlusu Chris Cox'un bugünkü toplantıda "Twitter'a yanıtımız" olarak adlandırdığı yakında çıkacak olan uygulama, bir kullanıcının bilgilerini otomatik olarak doldurmak için Instagram'ın hesap sistemini kullanacak.

The Verge tarafından da görülen belgelere göre, uygulamanın dahili kod adı "Project 92" ve genel adı Threads olabilir.

INSTAGRAM SOSYAL MEDYA ALANINDA ETKİNLİĞİNİ GÖSTERMEYE DEVAM EDİYOR

Cox, Elon Musk'ın Twitter'ı satın alışına doğrudan gölge düşürerek, "Akıllıca yönetilen bir platforma sahip olmakla ilgilenen, dağıtım için güvenebileceklerine ve itimat edebileceklerine inandıkları yaratıcılardan ve tanınmış kişilerden duyuyoruz" dedi.

Şirketin uygulamayla ilgili hedefinin "güvenilirlik" ve içerik oluşturucuların "kitlelerini oluşturmak ve büyütmek için istikrarlı bir yere" sahip olmasını sağlamak olduğunu söyledi.

Cox, şirketin zaten DJ Slime dahil olmak üzere uygulamayı kullanmaya kendini adamış ünlülere sahip olduğunu ve Oprah ve Dalai Lama da dahil olmak üzere diğer büyük isimlerle görüşmelerde bulunduğunu söyledi.

Uygulama için "kodlamanın ocak ayında başladığını" ve Meta'nın uygulamayı "olabildiğince kısa sürede" kullanıma sunacağını söyledi.

WHATSAPP'IN BEKLENEN ÖZELLİĞİ NİHAYET GELİYOR!

WhatsApp'ın Telegram benzeri özelliği "Kanallar", iki ülkede kullanıma açıldı. Türkiye'ye özelliğin ne zaman geleceği belli oldu.

Dünya genelinde en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması WhatsApp, uzun zamandır beklenen "Kanallar" özelliği kullanıma açtı. Özellikle son dönemde birbirinden farklı yeni özelliklerle farkını ortaya koyan uygulama, şu an için Kolombiya ve Singapur'da özelliği kullanıma sundu.

KANALLAR ÖZELLİĞİNİN TÜRKİYE'YE GELECEĞİ TARİH BELLİ OLDU

Yayın tabanlı mesajlaşma vaadi veren "Kanallar" özelliği üzerinden para kazanmayı da amaçlayan Meta, bireysel içerik oluşturucularının aksine STK'lar, tıbbi araştırma kurumları ve teyit kuruluşları başta olmak üzere, benzeri yönde yayın yapmak isteyen şirketleri odak noktaya alıyor.

Meta yöneticilerinin bu kanallar üzerinden metin, fotoğraf, video, anket ve çıkartma gönderebileceğini ekledi. Yeni özelliğin en belirgin noktası ise kanallarda sadece kanal sahipleri mesaj gönderebilecek. Kanalı takip eden kullanıcılar bu mesajlara yanıt veremeyecek.

Kullanıcılar, kanal sahiplerinin belirlemiş ve paylaşmış olduğu davet bağlantısı üzerinden kanala katılabilecek. Şirket, özelliğe dair şu açıklamaları yaptı:

“Bugün, sizin için önemli olan kişi ve kuruluşları doğrudan WhatsApp içinde takip etmenin özel bir yolu olan WhatsApp Kanallarını duyuruyoruz. Singapur ve Kolombiya'da başlıyoruz, ancak bu yıl içinde herkesin kullanımına sunulacak. İletişim kurmanın en özel yolu olması için Kanallar oluşturuyoruz. Mark Zuckerberg yaptığı açıklamada, bir kanal yöneticisi olarak telefon numaranız takipçilere gösterilmeyecek ve bir kanalı takip ettiğinizde bunu ne yöneticiye ne de kanalı takip eden diğer kişilere göstermeyeceksiniz.”
Bunların yanı sıra kanallara gönderilen mesajlar 30 gün sonra silinecek ve şirket herhangi bir kayıt tutmayacak. Şu an için Kolombiya ve Singapur'da devreye giren özelliğin Türkiye ve diğer ülkelere yılın sonunda geleceği de Mark Zuckerberg tarafından netlik kazandı.

TİKTOK, SERİ ÖDEME DUVARI ÖZELLİĞİNİ DAHA FAZLA YARATICIYI KAPSAYACAK ŞEKİLDE GENİŞLETİYOR!

Video içerik uygulaması TikTok, İçerik üreticilerinin uzun süreli video yüklemesine imkan tanıyan yeni güncellemesini duyurdu.

Seri ilk kez mart ayında duyuruldu ve kullanıcıların video koleksiyonlarından 190 $'a kadar kazanmalarına olanak sağladı. İçerik oluşturucular ayrıca 20 dakikaya kadar daha uzun videolar hazırlayabilir. Normal TikTok videolarının 10 dakika sınırı bulunurken bir seri, 80 video içerebilir.

TİKTOK'UN SERİ ÖZELLİĞİ ARTIK 94 ÜLKEDEKİ KULLANICILARA SUNULUYOR

Para kazanma özelliğine hak kazanmak için içerik oluşturucuların bir dizi gereksinimi karşılaması gerekir. Bu gereksinimler;

18 yaşını doldurmuş olmak,
Seçili bölgelerde yaşıyor olmak,
10.000 takipçiye sahip olmak
30 günlük bir hesaba sahip olmak.
Ayrıca kullanıcılar, son 30 gün içinde herkese açık üç video yayınlamış ve 1.000 görüntülemeye ulaşmış olmalılar. Kullanıcı, TikTok'un Topluluk Kurallarını defalarca ihlal ettiyse, hak kazanamaz.

Bu yeni güncellemele için kullanıcılar, TikTok uygulamasında İçerik Oluşturucu Merkezi'ne tıklayarak "serilere" başvurabilir.

Dün güncellenen bir gönderide TikTok, içerik oluşturucuların uygulamadan gelir elde etme şeklini geliştirmeye devam edeceğini söyledi ve şu açıklamayı yaptı. "Seri ilk aşamalarında ve sürekli olarak içerik oluşturucu topluluğumuz için deneyimi ve içerik oluşturucuların ödüllendirilme şeklini iyileştirmenin yollarını araştırıyoruz. Topluluğumuzdan geri bildirim almak için sabırsızlanıyoruz!”

SOHBETLERE RENK KATAN CHATBOT INSTAGRAM'A GELİYOR!

Video içerik uygulaması TikTok, İçerik üreticilerinin uzun süreli video yüklemesine imkan tanıyan yeni güncellemesini duyurdu.

SOHBETLERE RENK KATAN CHATBOT INSTAGRAM'A GELİYOR!

Son dönemlerde yapay zekanın her uygulamaya entegre edilmesi, Instagram'ın da hamle yapmasını sağladı. Instagram sohbet robotu yakında geliyor.

Teknoloji dünyası bu günlerde bir yapay zeka (AI) sohbet robotunun popüler fotoğraf paylaşım platformuyla potansiyel entegrasyonunu konuşuyor.

Alessandro Paluzzi kısa süre önce Instagram'ın soruları cevaplayabilen ve tavsiye verebilen bir yapay zeka aracı üzerinde çalıştığını gösteren ekran görüntülerini paylaşmıştı. Konuşulan bu yenilik gerçekleşirse Instagram'ı Snapchat ile birlikte bir chatbot'a sahip olan ilk sosyal medya platformlarından biri yapabilir.

INSTAGRAM, MERAK UYANDIRAN ÖZELLİKLERİYLE KULLANICILARINI ŞAŞIRTMAYA DEVAM EDİYOR

Geliştirilen chatbot, mesaj yazmakta zorlanan kişilere yardımcı olmayı amaçlıyor. Rehberlik ve destek sunma yeteneği ile kullanıcının mükemmel yanıtı oluşturmasına yardımcı olan özellik, modadan seyahate kadar birçok konuda tavsiye vererek kullanıcılarına arkadaşlık yapıyor.

Her biri kendine özgü tarza ve üsluba sahip farklı kişilerle etkileşim kurma seçeneğine sahip olduğunuzu hayal edin. İster esprili, ister sakin bir arkadaş seçim tamamen sizin olacaktır.

Ayrıca Instagram, sohbet robotunu devam eden konuşmalara sorunsuz bir şekilde entegre etmeyi düşünüyor. Kullanıcılar, sadece chatbottan bahsederek onu mevcut tartışmalarına dahil edebilecekler. Bu özellik, genel kullanıcı deneyimini geliştirerek daha sorunsuz ve daha ilgi çekici etkileşimleri kolaylaştırabilir.

Bu özelliğin yayınlanması için kesin bir zaman belirtilmese de, Meta CEO'su Mark Zuckerberg'in önceki açıklamaları, şirketin Instagram, Messenger ve WhatsApp için yapay zeka karakterlerini aktif olarak keşfettiğini gösteriyor.

Yaklaşan özellikleri ortaya çıkarma konusunda sağlam bir geçmişe sahip olan Paluzzi, bu iddialara güvenilirlik katıyor. Geçmişte, Meta tarafından resmi olarak duyurulmadan haftalar önce Instagram'ın ücretli doğrulama sisteminin kanıtlarını doğru bir şekilde tanımlamıştı.

WHATSAPP'IN ANDROİD EMOJİ KLAVYESİ YENİLENDİ!

WhatsApp, son beta güncellemesinde Android emoji klavyesini yeniledi. Topluluk ayarlarında da önemli değişiklikler var.

Popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, emoji, GIF ve çıkartmaları üstte üç kategoriye ayıran yeni bir yeniden tasarlanmış emoji klavyesini deniyor. Bir süredir geliştirme aşamasında olan yeni klavye düzeni şimdi Android için WhatsApp beta v2.23.12.13 sürümünde kullanıma sunulmaya başlandı.

Bu yeni klavye ile WhatsApp kullanıcıları klavyede yukarı kaydırma yapabilecek ve emoji listesine tam ekran şeklinde ulaşabilecek.

YENİ EMOJİ KLAVYESİ VE TOPLULUK AYARLARI

Klavyedeki değişikliklerin yanı sıra bu son beta sürüm, topluluk yöneticilerinin kimlerin grup ekleyebileceğini seçmesine olanak tanıyan "Topluluk Ayarları" adlı yeni bir özellik de ekliyor.

Bu grup ayarı varsayılan olarak "Yalnızca topluluk yöneticileri" olarak seçili olacak ancak topluluk üyelerinin kendi gruplarını eklemelerine izin vermek için bunu değiştirebileceksiniz.

Emojiler, kullanıcıların duygularını ifade etmelerine, mesajlarını iletmelerine ve konuşmalarına yeni dokunuşlar katmalarına olanak tanıyarak dijital iletişimin ayrılmaz bir parçası hâline geldi. WhatsApp, emoji klavyesini geliştirerek kullanıcıların bu etkileşim biçimini yükseltmeyi ve kullanıcı deneyimini geliştirmeyi umuyor.

INSTAGRAM HİKAYELERİNE BEKLENEN ÖZELLİK GELDİ!

Instagram, sonunda kullanıcılarını dinledi ve uzun zamandır istenilen özelliği getirdi.

Hemen hemen herkesin kullandığı sosyal medya platformlarından birisi olan Instagram, hikayeler kısmına herkesin beklediği bir güncelle getirdi. Özellikle yüksek takipçiye sahip olan kişiler uzun zamandır bu özelliğin gelmesini istiyordu.

ARTIK HİKAYELERDE ARAMA YAPILABİLECEK

Eskiden Instagram hikayelerinde kimin hikayemize baktığını anlayabilmek için tek tek kaydırarak kontrol etmemiz gerekiyordu. Bu hem büyük bir zaman kaybına yol açıyordu (özellikle yüksek takipçisi olan kişiler için) hem de dakikalarca kaydırmak oldukça can sıkıcıydı.

Instagram’a gelen yeni özellik sayesinde artık bir hikaye paylaştıktan sonra görüntüleme kısmının altında bir arama çubuğu göreceksiniz. Bu arama çubuğuna kullanıcı adı yazarak hikayenizi kimlerin gördüğünü kimlerin görmediğini rahatça inceleyebileceksiniz.

Instagram uygulaması gün geçtikçe kendini geliştirip yenilemeye devam ediyor. Kullanıcıların isteklerini bu kadar dikkate alması sayesinde en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarından birisi.

Peki siz Instagram’da hikayelerinize kimlerin baktığını inceliyor musunuz? Böyle bir özelliğin gelmesini istiyor muydunuz? Düşüncelerinizi yorumlar kısmından bizimle paylaşmayı unutmayın.

WHATSAPP'TAN FOTOĞRAFLARI ORİJİNAL KALİTESİYLE GÖNDERMEK ARTIK MÜMKÜN!

WhatsApp'ın yıllardır istenen özelliği fotoğrafları orijinal kalitesiyle göndermek yeni güncelleme ile mümkün olacak.

WhatsApp, platform üzerinden fotoğrafların kalitesini düşürmesi nedeniyle yıllardır eleştiri alıyor ancak şirket fotoğraf paylaşımı konusundaki kullanıcı deneyimini en son beta sürümleriyle geliştirdi. Şimdi ise şirket artık fotoğrafların kalitesinin bozulmadan göndermenin mümkün olacağını açıkladı.

WhatsApp'ın iOS ve Android için beta güncellemeleri, kullanıcılara orijinal boyutlarını koruyarak yüksek kaliteli fotoğraflar gönderme olanağı sunuyor. Yüksek çözünürlüklü fotoğraf paylaşımı, alıcının bilgisi için küçük bir HD etiketiyle belirtiliyor.

WHATSAPP'TA FOTOĞRAFLAR ORİJİNAL KALİTESİYLE NASIL GÖNDERİLİR?

"Daha yüksek kalite seçeneği" kullanıcı tarafından seçilebilecek olsa da varsayılan ayar "standart kalite" olarak kalacak. Sonuç olarak kullanıcılar her fotoğrafı orijinal kaliteyle paylaşmak istediklerinde HD seçeneğini manuel olarak seçmek zorundalar.

Şimdilik en çok istenen bu özellik beta kullanıcılarının kullanımıyla sınırlı kalsa da dağıtım ilerledikçe daha fazla kullanıcı, HD fotoğrafları paylaşabilme özelliği sayesinde fotoğrafları orijinal kaliteleriyle gönderebilecek.

Sonraki Haber