Çalışma saatleri, ayrımcılık ve hakaretten şikayetçi!
Remed Etikhat, 2023 Kurumsal Etik Trendleri Raporu’nu yayınladı.
Kurumsal Etik Trendleri Raporu, yıl boyunca perakende, üretim, hızlı tüketim, hizmet sektörlerinde ve grup şirketlerinde faaliyet gösteren kurumların paydaşları tarafından iletilen bildirimlerin analizi sonucunda hazırlandı. 2023 yılında alınan bildirimler incelendiğinde ilk sırayı yüzde 17,5 ile ayrımcılık konusunun aldığı görüldü. Ayrımcılığı yüzde 11,2 ile çalışma saatleri ve izin haklarıyla ilgili haksız uygulamalar takip etti. Çalışanların memnun olmadığı diğer bir konu da iş yerinde hakaret ve kişiyi küçük düşürücü davranışlar olarak dikkat çekti.
GİZLİLİK ÖNEMLİ
2023 yılında gerçekleşen bildirimlerde en çok kullanılan iletişim kanalı yüzde 47,2 ile internet sitesi oldu. Bunu yüzde 35 ile telefon bildirimleri takip ederken; üçüncü sırayı yüzde 17,8 ile e-posta bildirimleri aldı. Geçtiğimiz yıl, yüzde 45,8'lik kesim kimliklerini açık bir şekilde paylaşırken, geri kalan yüzde 54,2'lik kesim ise kimlik bilgilerinin anonim kalmasını tercih etti. Rapora göre en çok bildirim yapılan sektörlere bakıldığında ise ilk sırayı yüzde 59,9 ile perakende sektörü aldı. Perakende sektörünü yüzde 14 ile hızlı tüketim izlerken, bu dönemde en az bildirim yüzde 5,1 ile grup şirketlerin çalışanları tarafından gerçekleştirildi.