‘Cebe girmeden etiketler değişti’

Tüketici Birliği Federasyonu, aralık ayına ait Market Endeksi verilerini açıkladı. Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Bingül Ceviz; '2023 yılında artış oranı yüzde 66,83 oldu.' bilgisini verdi.

2021 yılından bu yana yürüttükleri çalışmayı beş ilde, 9 farklı markette, 343 farklı ürün ve 47 ürün grubuyla yaptıklarını paylaşan Ceviz, şu değerlendirmede bulundu:

Asgari ücret rakamının belirlenmesine bir hafta kala, yeni asgari ücret çalışanın cebine daha girmeden market ürünleri etiketleri değiştirildi. Aralık ayının son haftasındaki artışların sonucunda, aylık artış oranı yüzde 3,84 oldu.”

Araştırmaya göre, aralıkta en çok yüzde 51,27 ile domatesin fiyatı arttı. Bunu yüzde 26,43 ile limon, yüzde 26,37 ile çocuk bezi takip etti. Diş macunu, yeşil mercimek, yoğurt fiyatlarında azalma görüldü.

Sonraki Haber