ÇEDES`e CKD barikatı: ‘Milli değerleri ‘Milli Egitim’ belirler’

Cumhuriyet Kadınları Derneği, İzmir’de ÇEDES projesini protesto etti. CKD, okullarda değerler eğitimini öğretmenin din görevlilerine düşmediğini vurguladı. Toplumun birçok kesiminde tepkiler yağmaya devam ediyor.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)’nın Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) projesini gündeme getirmesiyle toplumun birçok kesiminde tepkiler yağmaya devam ediyor. ÇEDES’in eğitimi dinselleştirdiğini söyleyen Cumhuriyet Kadınları Derneği (CKD) de İzmir’in Konak ilçesinde konuya ilişkin basın açıklaması yaptı.

‘VELİLERE DAYATMA VAR’

CKD İzmir Şubeleri adına basın açıklamasını yapan CKD Konak Şube Başkanı Özlem Göktoğan, ÇEDES’e onaylamayan velilerin dayatma ile karşılaştığını söyleyerek şunları söyledi:

“ÇEDES açıkça, ilkokul-lise arası 19 milyonu aşkın öğrencinin eğitimini dinselleştirme projesidir. Öğrencinin ÇEDES faaliyetlerine veli onayıyla alınacağı belirtilse de bunun işleyişte geçerliliği yoktur. Çünkü okul müdürleri ÇEDES’i veli ve öğrencilere tanıtmak ve ÇEDES’e katılımı teşvik etmekle görevlendirilmiştir. Dolayısıyla veliler, çocuklarının ayrımcılığa uğramasından, hatta mimlenmesinden çekinerek onay vermek zorunda kalabileceklerdir. Burada açıkça kamusal dayatma vardır.”

‘ÖZGÜRLÜK KILIFI’

Laik eğitim sistemini hedef alan ÇEDES projesine özgürlük kılıfının giydirildiğini söyleyen Göktoğan şöyle konuştu:

“ÇEDES’in eğitimi dinselleştirme projesi olduğu eleştirilerine karşı bazı kesimler bu uygulamayı özgürlükler kapsamında değerlendirmek gerektiğini, ailelerin çocuklarına din eğitimi aldırmak haklarının olduğunu söylemektedir. Ülkemizde isteyen aile çocuklarını Diyanet İşleri Başkanlığı’nın her yerde açtığı Kur’an kurslarına gönderebilmektedir. O halde bu kesimlerin bir türlü dile getiremeyip ‘özgürlükler’ kılıfı giydirdiği esas beklentileri millî eğitimin dinselleştirilmesidir.”

MEB’e çağrı yapan Göktoğan, “Millî eğitimin ‘dindar nesil’ yetiştirme alanı olmadığı artık kabul edilmelidir. MEB, ÇEDES projesini iptal etmeli, değerler eğitimini kendi yetkisinde olan millî eğitim içinde, Anayasa ve yasalara uygun amaç ve hedefler doğrultusunda düzenlemelidir.” dedi.

Sonraki Haber