Chitosolve'nin hedefi yurt dışı pazara açılmak
2 milyon dolarlık ilk yatırımla faaliyete başlayan Chitosolve, Türkiye pazarında yerini almasının ardından başta Avrupa olmak üzere ihracat yolunu tutmayı hedefliyor.
İstanbul Üniversitesi ve Cerrahpaşa'nın paydaş olduğu Entertech İstanbul Teknokent’te kurulan Chitosolve girişiminin cilt bakım ürünleri markası Richesse Biologique, basın mensuplarıyla bir araya gelerek yeni ürünlerini ve gelecek dönem planlarını aktardı.
2 milyon dolar değerlendirme üzerinden yatırım aldığını açıklayan firma ilk olarak ürün çeşitliliğini artırmayı ve Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirmeyi, önümüzdeki dönemde de yurt dışı pazarlarına açılmayı hedefliyor. Toplantıda konuşan Chitosolve Kurucusu Seda Çakır, firmanın kuruluşunun üzerinden 6 ay geçmesinin ardından ikinci yatırımı planladıklarını vurguladı. Çakır ayrıca, markanın Türkiye pazarında yerini sağlamlaştırmasının ardından Avrupa pazarını açılmayı amaçladıklarını dile getirdi.
TÜRKİYE’DE İLK
Doğal ve fonksiyonel malzeme geliştirme konusuna çalışan bir teknogirişim firması olan BİYOPOL çatısı altında 2023 yılının sonunda bir yatırım alarak spin off şeklinde kurulan “Chitosolve”, kozmetik ve medikal alanlarında çalışıyor. Chitosolve girişiminin cilt bakım ürünleri markası Richesse Biologique ise kitosan biyopolimeri içeren cilt bakım ürünlerinden oluşuyor.
Seda Çakır, BİYOPOL’un 2015 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Tekno girişim Desteği ile kurulmuş olduğunu ve firmanın temel faaliyet alanını biyoteknoloji olduğunu söyledi. Çakır, 2016 yılında başarıyla tamamladıkları proje ile kitosanın ilk prototiplerini elde ettiklerini aynı zamanda Türkiye'de ilk hayvansal kaynaklı olmayan kitosan biyopolimerinin üretimini gerçekleştirdiklerini kaydetti.
Kitosanın tekstil tarım gibi birçok sektörde kullanılabilen bir biyomalzeme olduğunun bilgisini veren Çakır, şöyle devam etti:
“Girişimlerimizin misyon ve vizyonlarının, aslında biz kurucularının karakterlerinin, yaklaşımlarının ve ilgi alanlarının yansıması olduğunu düşünüyorum. Bizim gibi bilimle ilgilenen insanlarının günümüzün ve geleceğin sorunlarına çözüm ararken doğal çözümlere yönelmesi gerektiğine inanıyorum. Teknoloji ve doğalı bir noktada buluşturmanın çok önemli bir değer olduğunu düşünüyorum. İki değeri birbirinden ayırmaktansa birleştirmenin daha iyi sonuçlar vereceğine inancım tam. Faydalı işler geliştirmek beni ve bizleri mutlu ve motive ediyor.” dedi.
‘KATMA DEĞERİ YÜKSEK’
Entertech İstanbul Teknokent Genel Müdürü Dr. Muhammed Kasapoğlu ise Türkiye’nin biyomedikal alanda yaptığı çalışmalara hız vermiş durumda olduğunu söyleyerek, “Sektör henüz potansiyel pazar büyüklüğüne ulaşmamış olsa da son dönemde önemli çalışmalar yürütülüyor. Özellikle Ar-Ge aşamasında bulunan çok fazla potansiyeli yüksek yenilikçi iş fikri bulunuyor. Bünyemizde kurulan Chitosolve markası da katma değeri yüksek ürünler geliştiriyor ve global bir marka olma hedefiyle çalışmalarına devam ediyor. Biz de Entertech İstanbul Teknokent olarak Chitosolve’un bu hedeflerine ulaşması için desteklerimizi sürdürüyoruz.” diye konuştu.