Çocuklara ölüm korkusuyla terbiye!

Türkiye’nin çeşitli illerindeki bazı ortaokullarda ve liselerde değerler eğitimi kapsamında hazırlanan ‘Ramazan’ panoları görenleri hayret ettirdi. ‘Kurallara uymak ahiret kurtarır’ başlıklı panolarda küçük yaştaki çocuklar oruç tutmaya teşvik edildi

Kasımpaşa Anadolu Lisesi

İstanbul, Manisa, Kırşehir, Bingöl gibi şehirlerin bazı lise ve ortaokullarında öğrencileri ‘Ramazan panoları’ karşılıyor. Milli Eğitim Bakanlığınca uygulanan değerler eğitimi kapsamında hazırlanan panolarda ilginç ifadeler yer aldı. Kırşehir Şehit Süleyman Sevim İmam Hatip Ortaokulu’ndaki panoya iliştirilen bir çikolatanın altında “20 tane salavat çekersen beni iftardan sonra yiyebilirsin.” yazıyor.

Salihli Yiğitbaş İmam Hatip Ortaokulu ve Kasımpaşa Anadolu Lisesi’nde de ramazan panoları, trafik işaretleri kullanarak süslendi. Girişi olmayan yol işaretinin altında “Günah giremez”, Hız sınırlaması sonu işaretinin altında ise “5 vakit namaz 0 vakit günah” ifadesi yer aldı.

Çocuklar, trafik elektronik denetleme işaretini artık “Melekler kaydediyor” diye biliyor. Küçük yaştaki çocuklar, panolarla oruç tutmaya teşvik edilirken trafik kurallarını da anlamından uzak bir şekilde öğrenmiş oldu.

‘ÖLÜMDEN SONRA DÖNÜŞ YOK’

Çocukların oruç tutması için hazırlanan panolarda dikkat çeken ayrıntılar şöyle:

Tek yön: Tek yön ahiret hayatı
Düşük banket: Hak yoldan ayrılma
Ada etrafında dönünüz: Oruçluyken dolanıp durma/Ölümden sonra dünyaya dönüş yok
Bölünmüş yol: Haram yollara sapma
Yaya geçidi: Oruçluyken işlerini aksatma
Tehlikeli eğim: Cemaatle namaz 27 derece daha sevaptır
Engebeli yol: Cennet yolu engebelidir Hız sınırı: Yavaş kılınız

'DEĞERLER EĞİTİMİ DİN EĞİTİMİ DEĞİLDİR'

Cumhuriyet Kadınları Derneği Genel Başkanı Prof. Dr. Tülin Oygür, değerler eğitiminin ne olması gerektiğini şöyle özetliyor:

“Altını kalın kalın çizmeliyiz ki ‘Değerler Eğitimi’ Cumhuriyet kurulduğundan beri çeşitli adlar altında eğitim müfredatında yer almış ve çok gerekli, çok önemli bir eğitimdir. Değerler eğitimini kesinlikle önemsiyoruz. Ancak bu eğitim yalnızca MEB tarafından ve Millî Eğitim Temel Kanunu çerçevesinde verilebilir. Bugün Türkiyemizin ihtiyacı olan, çocuklarımızı emperyalist kültürden arındırmak, evrensel değerler ve kendi asli değerlerimizle donatmaktır. Bu da Cumhuriyetimizle beraber hayata geçen millî, halkçı, devrimci değerleri içerir. Bu değerlerimiz emperyalizmin kültürel saldırısıyla aşındırılmıştır; bunları çocuklarımıza geri kazandırmak şarttır. Millî Eğitim Temel Kanunu’ndaki ilkeler esasen bunlardır. Değerler eğitimi asla din eğitimi değildir.”

Sonraki Haber