Demiryollarında grev kapıda

Görüşmelerden sonuç alamayan Alman Makinistler Sendikası (GDL), grev kararı aldı. Aydınlık Avrupa’ya konuşan sendika kaynakları çok sayıda makinistin daha yüksek maaş nedeniyle komşu ülkelere gittiğini vurguladı.

Son tarife görüşmelerinde hedefine ulaşamayan Alman Makinistler Sendikası (GDL), bir kez daha grev kararı aldı. Alman Demiryolları (DB) ile toplu iş sözleşmesinin başarısız olduğunu açıklayan Sendika Başkanı Claus Weselsky, yeni grevin zamanlamasına dair bilgi paylaşmadı. DB yöneticileri ise sendikanın “Noel barışı” olarak adlandırılan dönemi askıya alacağını iddia ediyor. Weselsky ise Noel sezonunda grev yapmayacaklarını söyledi.

Claus Weselsky

SÜRESİZ GREV GELEBİLİR Mİ?

Belirsizliğini koruyan bir diğer konu ise sendikanın ne kadar süre greve çıkacağı. Bazı çevreler GDL’nin süresiz grev başlatabileceği yönünde uyarıyor. Geçtiğimiz hafta da GDL, Alman Demiryolları ile yapılan toplu iş görüşmelerinin başarısızlığı sebebiyle ülke genelinde 20 saatlik toplu uyarı grevine gitmişti. Birçok bölgede tren seferleri durma noktasına gelmiş, buna rağmen DB, işçilerin lehine bir adım atmamıştı.

GDL: ÇALIŞMA SAATLERİ DÜŞÜRÜLSÜN

Mevcut toplu iş görüşmelerinde GDL, makinistlerin maaşlarına zam yapılmasını savunuyor. Alman Demiryolları çalışanlarının maaşlarına aylık 555 avro zam isteyen sendika yetkilileri, enflasyonla mücadele için de ayrıca 3 bin avroya kadar ödeme talep ediyor. Sendika ayrıca ücretlerde kesinti olmaksızın çalışma saatlerinin de hafta 38 saatten 35 saate düşürülmesini istiyor. Alman Demiryolları ise sendikanın taleplerini kabul etmedi. DB, açılış müzakerelerinde 250 avro civarında bir zam ve 2 bin 850 avroya kadar enflasyon telafi ikramiyesi teklif etmişti.

‘ALT YAPI ÇÜRÜK DURUYOR, YÖNETİCİLERE İKRAMİYE ÖDENİYOR’

Aydınlık Avrupa’ya konuşan sendika kaynakları ise GDL’in taleplerinin haklılığına dikkat çekiyor. Süreç hakkında bilgi veren bir sendika yöneticisi, sektördeki işgücü açığına dikkat çekti. Halihazırda çok sayıda makinistin daha yüksek maaşlar ve çalışma koşulları sebebiyle komşu ülkelere taşındığını paylaşan yönetici, Alman Demiryolları’nın işçilere karşı daha cazip hale gelmesi gerektiğini söyledi. Yönetici ayrıca sendikanın genel taleplerinin bununla da sınırlı olmadığını paylaştı. 2015’ten bu yana “Tarife Birlik Yasasının” yürürlükte olduğunu belirten yönetici, bu sayede GDL’nin gücünün DB’nin bazı sekmelerinde kırıldığını paylaştı. “Bazı alanlarda rakip sendikanın üyeleri çoğunlukta” diyen sendika görevlisi, “Genelde yönetici pozisyonundaki birçok kişi de bu sendikayı destekliyor. GDL ise emek mücadelesinde büyük bir ikna çalışması yürütmek zorunda” diye konuştu. Sendika yöneticisi “Altyapısı çürük olmasına ve yüzde 70 oranında gecikmelerin yaşanmasına rağmen DB, altyapıya yatırım yapmak yerine şirketin birçok yöneticisine ikramiye gönderiyor.” açıklaması yaptı.

Sonraki Haber