Denizaltının, nükleer reaktörünü soğutan borunun kopan cıvatası yapıştırılmaz
İngiltere'nin nükleer savaş denizaltılarından HMS Vanguard'a itme gücü sağlayan nükleer reaktörü soğutan borulardan birini bağlayan cıvatayı bakım mühendisi fazlaca sıkmış ve kafasını koparmış.
Kopan kafayı da kırık yere yapıştırmış. Olay bir şekilde fark ediliyor ve The Sun gazetesince haber yapılıyor. Akabinde işin ucu İngiltere savunma bakanına gidiyor ve bakan, ilgili bakımı yapan mühendislik hizmetleri taşeron firması olan Babcock'u arıyor ve CEO'sunu fırçalıyor. Sayın bakan bizim savunma bakanımız ile sık sık görüyor, bir dahaki sefere Bakan Hulusi Akar, Typhoon uçak alımı görüşmesine giderken, Maslak Oto Sanayi'den birkaç usta götürse sanki bu kriz çözülecek. Bizim ustaların en çömezi dahi nükleer reaktörü soğutan borunun kırılan cıvata kafasını yapıştırmamak gerektiğini içgüdüsel olarak bilir, bir zahmet söker yeni cıvata takar. Her şeyin de okulu olmaz ki! Gitmişken aynı ustaların şu Typhoon uçaklarının cıvatalarına da belki bir göz atmalarında fayda olabilir!
Latife bir kenara, elbette bu tür savunma ekipmanları ile ilgili olaylar, hele ki nükleer denizaltının reaktörü gibi son derece gizli konularda yapılan basın haberlerine şüphe ile bakmak lazım. Belli ki ilgili nükleer reaktörde bir sorun olmuş. Olay cıvatayı fazlaca sıkmak kadar basit bir hata mıdır yoksa soruna böyle basit görünümlü bir kılıf mı bulunmuş bunu bilmek güç.