Denizcilerden İDO'ya: İşimi geri ver
Türk Deniz-İş yöneticileri, İDO'nun hem kara hem deniz çalışanları olmak üzere 200'e yakın çalışanı işten çıkarmak istediğini bildirdi. İşten çıkarılacaklar arasında EYT'lilerin olduğu bildirildi.
Türkiye Denizciler Sendikası (Türk Deniz-İş)'nın örgütlü olduğu İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) şirketinde işten çıkarmaların başladığı, yıl sonuna kadar 200 çalışanın işten çıkarılacağı öne sürüldü.
Aydınlık'a konuşan Deniz-İş Şehir Hatları Şube Başkanı Tuncay Yeniay, şirketin ekonomik nedenlerle küçülmeye gittiğini bu nedenle peyderpey işten çıkarmaların başladığını, 3 gündür şirket yöneticileriyle görüşme halinde olduklarını kaydetti.
İşten çıkarılması planlanan çalışanların özellikle emeklilikte yaşa takılanlardan (EYT) seçildiğini belirten Başkan Yeniay, şöyle konuştu:
“EYT ile ilgili düzenleme yasalaşmadan, henüz hiçbir detayı dahi belli olmadan yılbaşından önce bu arkadaşları işten çıkarmak istiyorlar. Yılbaşı sonrasında kıdem tazminatına gelecek zammı çalışana ödememek için yılbaşı öncesinde EYT’li çalışanları işten çıkarma hamlesi yapıyorlar. Ona karşı mücadele ettik ama kararlarından vazgeçmeyeceklerini söylediler. Kara çalışanlarını dün ve bugün (önceki gün ve dün) çıkarmaya başladılar.”
'KABUL ETMİYORUZ'
Şehir Hatları Şubesi İdari Sekreteri Kerem Kan da sosyal medyadan “İDO işimi geri ver” etiketiyle yaptığı açıklamada şunları kaydetti:
“2011 yılında yapılan özelleştirme sonrasında ortaklardan biri olan Hamdi Akın’ın 16 Haziran 2011 yılında posta gazetesine vermiş olduğu demeçte İDO'da hiçbir şekilde işten çıkarma olmayacağını, insan kaynağını arttırarak hizmet kalitesini büyüteceklerini söylemişti. Fakat İDO ve çalışanlar için bu durum böyle olmadı, özelleştirme sonrasında ihale şartnamesinde yapılma zorunluluğu olan seferler zarar ediyor gerekçesi ile sonlandırıldı. Para kazanan hatlar haricinde tüm hatlar kapatıldı, gemiler bağlandı, bazıları satıldı, bu sürede personelin yarıdan fazlası işten çıkartıldı. Bugün ise İDO'nun en çok gelir elde ettiği Eskihisar-Topçular arabalı feribot hattı Osmangazi köprüsünün yapılması, geçiş ücretinin sözleşme gereği 35 dolar + KDV olacağı söylenmesine rağmen bugün 10 dolar seviyesinde kalması, yakıt fiyatlarındaki aşırı artış, İDO'nun gelir gider dengesinin bozulmasına neden olmuş ve tasarrufa gitme kararı almıştır, tasarrufu her zaman olduğu gibi ilk olarak personel üzerinden gerçekleştirmiş ve gemileri bağlayarak 200 kişiye yakın arkadaşımızı işten çıkarma kararı almıştır. Çalışanların giderlerinin en yüksek olduğu kış aylarında yapılmak istenen bu işten çıkartmayı kabul etmiyoruz.”