‘Diğer sağlık personeli’ belgesi
İşçiler soruyor, uzmanlar yanıtlıyor. İş Güvenliği Uzmanı Şenay K. Özdoğan yanıtladı:
- Hemşireyim, “diğer sağlık personeli” belgesi almak istiyorum. Diğer sağlık personeli görevleri nelerdir? İş yerleri hangi durumlarda diğer sağlık personeline ihtiyaç duyar?
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nda diğer sağlık personeli şu şekilde tanımlanmaktadır:
“6283 sayılı Hemşirelik Kanunu’na göre hemşirelik mesleğini icra etmeye yetkili, iş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş iş yeri hemşireliği belgesine sahip hemşire/sağlık memurudur. '' Daha çok tercih edilen adı iş yeri hemşiresidir.
Genel olarak iş yeri hemşiresinin görevleri; revir hizmetleri, enjeksiyon, pansuman, aşılama çalışmaları, iş sağlığı kayıtlarının tutulması eğitim, danışmanlık şeklindedir. İş yeri hemşiresi, iş sağlığı ve güvenliği konusunda iş güvenliği uzmanı ve iş yeri hekimi ile birlikte gerekli organizasyonları yapar.
10’dan çok çalışanı bulunan çok tehlikeli iş yerlerinde iş yeri hemşiresi bulundurma zorunluluğu bulunmaktadır. İş yeri diğer sağlık personeli bulundurmadığı her ay için yüklü miktarlarda ceza ödemek zorunda kalır. Ortak sağlık güvenlik birimi (OSGB) kurulması için de iş güvenliği uzmanı ve iş yeri hekiminin yanında iş yeri hemşiresi de bulunma zorunluluğu vardır. Eğer iş yeri hemşireniz yoksa OSGB kuramazsınız.
Sorularınızı iscidenmektupvar@aydinlik.com.tr adresine gönderebilirsiniz.