Dijitalleşen KOBİ’ler ve esnaflar Trendyol ile büyüyor
Trendyol, Türkiye’nin dört bir yanındaki yerli üretici, esnaf ve KOBİ’leri dijitalleştirerek onların daha çok müşteriye ulaşmalarına ve işlerini büyütmelerine destek oluyor.
Platforma katıldıkları ilk günden itibaren teknoloji, pazarlama, finansman, operasyon ve eğitim gücüyle satıcılarının yanında olan Trendyol, pazaryeri modeli ile onları milyonlarca müşteriyle buluşturuyor.
ANADOLU’DAKİ SATICILAR YENİ MÜŞTERİLERE ULAŞIYOR
Trendyol, Türkiye'nin dört bir yanındaki esnaf, KOBİ ve yerli üreticileri dijitalleştiriyor, bu işletmelerin ürünlerini 30 milyondan fazla müşteriyle buluşturuyor. Özellikle Anadolu illerindeki satıcıların yeni müşteri gruplarına ulaşmalarını sağlayan Trendyol, esnaf ve KOBİ’lerin gelirlerinin artmasına ve işlerini büyütmelerine önemli katkı sağlıyor.
TRENDYOL AKADEMİ, SATICILARIN E-TİCARET GELİŞİMİNİ DESTEKLİYOR
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi paylaşarak Türkiye'nin dijitalleşmesine büyük katkı sağlayan Trendyol, satıcılarının e-ticaret adaptasyonuna katkı sağlamak amacıyla kurduğu eğitim platformu Trendyol Akademi ile onların e-ticaret gelişimini destekliyor. Satıcılar, Trendyol Akademi’de satış artırma, ürünlerini öne çıkarma, dijital pazarlama ve kampanya yönetimi, e-ticaret, depo ve operasyon yönetimi gibi konularda yüzlerce eğitime ve içeriğe ulaşıyor, canlı yayınlara ve konferanslara ücretsiz katılabiliyor.
HER SATICIYA ÖZEL E-TİCARET DANIŞMANI
Platforma katılan her üretici ve satıcıya özel e-ticaret danışmanları atanıyor, süreçler, operasyon ve performansları konusunda bu işletmeler düzenli olarak bilgilendiriliyor. Satıcılar, aynı zamanda tüm işlerini takip ettikleri satıcı paneli içerisindeki raporlar bölümü sayesinde hem kendisinin en çok satan ürünlerini hem Türkiye'de en çok satan ürünleri görebiliyor, satış artırıcı ve operasyonel süreçlerini iyileştirici aksiyonlar alabiliyor ve Trendyol satıcı paneli üzerinden kampanyalara katılabiliyor.
TRENDYOL’UN SATICILARA SAĞLADIĞI KOLAYLIKLAR
On binlerce Trendyol satıcısı şirket ve e-ticaret ihtiyaçlarını karşılamak için Trendyol Çözüm Ortakları'nın avantajlı hizmetlerinden yıl boyunca faydalandı.
- Satıcılar akaryakıt indirimleri ile 3,5 milyon TL tasarruf etti.
- Trendyol sunduğu banka anlaşmaları sayesinde satıcılarına 32 milyon TL'nin üzerinde finansman desteği sağladı. Finansman desteğinin 20 milyon TL’den fazlasını ticari ihtiyaç kredileri oluşturuyor
- Trendyol E-Faturam kullanan satıcılar 8 milyondan fazla e-fatura keserek işlerini hızlandırdı.
- 5 binin üzerinde satıcı kutu ve ambalaj tedariği gerçekleştirdi.
- 3 binin üzerinde satıcı ürün fotoğraf çekimi hizmetinden, 2 bin 300 'den fazla satıcı ise anlaşmalı e-ticaret entegratörlerinden faydalandı.
YÖRESİNDEN ÜRÜNLER TÜM TÜRKİYE İLE BULUŞUYOR
Daha fazla esnaf, KOBİ ve üreticiyi dijitalleştirmek için farklı iş birlikleri gerçekleştiren Trendyol, son olarak Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile ‘Yöresinden Ürünler’ programını başlattı. Trendyol, ülkemiz topraklarında yetişen ve Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescillenmiş 688 farklı çeşit coğrafi işaretli ürünü Trendyol Yöresinden Ürünler butiğinde müşterileriyle buluşturuyor. Müşteriler, ihtiyaç duydukları coğrafi işaretli ürünlere yöresinden tek tıkla ulaşabiliyor. Trendyol, böylece sürdürülebilir kalkınmaya ve ürünün gerçek sahibi olan yerli üreticilerin gelirlerinin artmasına da katkı sağlıyor. Coğrafi işaretli ürünlere sahip çıkarak Anadolu’daki üreticilere ve yerel üretime destek veren Trendyol, pazarlama, finans, operasyon ve eğitime yönelik destekleriyle de yerel üreticileri güçlendiriyor. Programa katılan coğrafi işaretli ürün satıcılarına; özel komisyon indirimi, reklam pazarlama desteği, operasyonel süreçlerde özel destek, Trendyol Akademi ile e-ticaret eğitimleri, kurumsal anlaşmalı fiyatlar üzerinden kargo gönderimi ve her bir satıcıya özel atanan e-ticaret danışmanları aracılığıyla geniş imkanlar sunuluyor.
KADIN KOOPERATİFLERİNE DESTEK OLURKEN YEREL KALKINMAYA KATKI SAĞLIYOR
Kadınların dijital ekonomide etkin şekilde var olması için teknoloji, finansman, pazarlama ve eğitim ile onları destekleyen Trendyol, kadın girişimcilerin ürünlerini müşterileriyle buluşturarak işlerini büyütmelerine katkı sağlıyor. Trendyol'un kadın KOBİ destek programı Güçlü Kadınlar Programı'na bir işletmede yüzde 50'den daha fazla hisse sahibi olan kadın girişimciler ve kadın kooperatifleri kolayca başvurabiliyor. Yüzde 80'e varan komisyon indirimi sunulan program kapsamında reklam, pazarlama, eğitim, entegrasyon ve banka desteği de veriliyor.
Pandemi döneminde Trendyol'da satışa başlayan Taha Mertcan Ok ve Cahit Uslu, köylerinde kalkınma hareketi başlattı. Büyükşehirden ayrılarak memleketleri Manisa Kırkağaç'ın Öveçli Köyü'ne geri dönen iki kuzen, 300 kişilik köylerinde herkese istihdam yaratmayı hedefliyor.
“TRENDYOL BİZE FIRSAT EŞİTLİĞİ YARATTI”
Zeytin ve zeytinyağı üretimi yapan Taha Mertcan Ok,pandemi döneminde işlerinin bıçak gibi kesildiğini belirterek bu dönemde çıkış yolunu e-ticarette bulduğunu söyledi. Ok, "Bir aile markamız vardı ancak pazara ulaşma anlamında istediğimiz başarıda değildi. 2020 yılında pandemi başladığında ise işlerimiz tamamen durdu. Üniversite hayatım boyunca kendi markamı kurarak hem ailem hem de köy halkıyla birlikte birşeyler yapmak istiyordum. İşlerimiz durduğunda harekete geçtim ve markamız Organik Teyze ile Trendyol'da satışa başladık. İkinci gün sipariş geldi, çok kısa sürede Türkiye'nin birçok yerinden sipariş almaya başladık. Bir buçuk ayda satmayı planladığımız ürünleri bir haftada sattık. Kars'a zeytinyağı satabileceğimizi hayal bile edemezken bugün Kars'a zeytinyağlarımızı gönderiyoruz. E-ticaret sayesinde Türkiye'nin her yerine ulaşabiliyoruz. Trendyol bize fırsat eşitliği yarattı" dedi.
"KÖY HALKINA İSTİHDAM SAĞLIYORUZ"
Pandemi döneminde profesyonel işini bırakıp eşiyle birlikte memleketine dönen ve üretime başlayan Cahit Uslu ise "Karşı Köyden markamızı kurarak Trendyol'da satışa başladık. Bugün sirke, salça, sebze ve meyve kurusu, bitki çayları, reçel, marmelat ve pekmez grubundan oluşan 120 çeşit ürünü tüm Türkiye’ye ulaştırıyoruz. Köy ve bölge halkına istihdam sağlıyoruz. Köydeki üreticilerimizden meyve ve sebzeleri alarak işliyoruz. Tesisimizde hammadde ayıklamadan üretime kadar yaklaşık 20 kişi çalışıyor. Bunların çoğu kadınlardan oluşuyor. Hedeflerimiz arasında e-ihracat var" şeklinde konuştu.
GEL-AL NOKTASI OLAN ESNAF SATIŞLARINI YÜZDE 17 ARTTIRDI
E-ticaret sektöründe teslimat yoğunluğunun artması ile birlikte esnafın teslimat noktası olması, esnaflar için ek gelir kaynağı oldu. Evde bulunmayan ya da evde kargo beklemek istemeyen müşterilerin tercih ettiği Trendyol Gel-Al noktaları, esnafın hem satışlarını hem de bilinirliğini artırıyor.
Bağımsız araştırma kuruluşu Politika Analiz Laboratuvarı (PAL) tarafından yapılan araştırmanın sonuçlarına göre Trendyol Gel-Al noktası olan esnafların satışları aylık ortalama yüzde 17 artış gösterdi. Araştırma sonuçlarına göre esnafların yüzde 85’i işbirliği sayesinde bilinirliklerinin arttığını belirtirken, yüzde 83’ü müşterilerin Trendyol kargosunu teslim alırken, başka ürünleri/hizmetleri de satın aldığını söylüyor. Trendyol işbirliği sayesinde daimi müşterilerinin sayısının arttığını ifade eden esnafların oranı ise yüzde 72 oldu. Gel-Al noktası olan esnafların yüzde 56’sı mobil/bilgisayar uygulamalarını kullanma becerisinin arttığını düşünürken, yüzde 35’i Trendyol’dan sonra internetten satış yapmayı planladıklarını aktardı.
“TRENDYOL GEL-AL NOKTASI OLARAK AYLIK 250 YENİ MÜŞTERİ KAZANDIM”
İstanbul Ataşehir’de Eflatun Çiçekçilik’in sahibi ve Trendyol Gel-Al noktası olan Serkan Kul, Gel-Al noktası olmanın kendisine gelir olarak büyük katkısı olduğunu belirterek, siparişini almaya gelen her müşterinin alışveriş yapmasıyla, aylık 250 yeni müşteri kazandığını söyledi. Çorum’da Trendyol Gel-Al noktası olarak da hizmet veren Şahin Kuruyemiş’in sahibi Hakkı Şahin de Gel-Al noktası olmasıyla birlikte yeni insanlarla tanışarak, yeni müşteriler edindiğini, en önemlisi de işyerinin daha çok tanındığı için bu durumdan son derece memnun olduğunu belirtiyor.
TRENDYOL, TÜRK MARKALARINI DÜNYAYA AÇIYOR
E-ihracat ile ülke ekonomisine katkı sağlama hedefi doğrultusunda çalışmalarına hız veren Trendyol, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) iş birliğinde, BMD üyesi Türk markaları, dünyanın dört bir yanından milyonlarca müşteri ile buluşturacak.
Trendyol, Almanya’daki müşterilerine özel trendyol.com/de ve trendyol.com/en aracılığı ile Türk markalarını ve üreticilerini Avrupa'nın 27 ülkesiyle buluşturuyor. Aynı zamanda 50'den fazla global e-ticaret platformunda yerli üreticilerin ürünlerini farklı coğrafyalardaki müşterilere ulaştırıyor. 2021'de Avrupa’dan Orta Doğu ve Afrika’ya, çok geniş bir coğrafyada 100’e yakın ülkeye ihracat yapan Trendyol’un ürünlerinin globalde 4 milyon müşterisi bulunuyor. 2023 yılında ihracat hedefini 1 milyar dolar olarak belirleyen ve e-ihracat için önümüzdeki üç yıl içinde 500 milyon USD yatırım yapacak olan Trendyol, 5 yıl içinde toplam satışları içerisinde e-ihracatın payını yüzde 33’e çıkarmayı hedefliyor.