'Dünyanın Çatısı':Sichuan-Tibet Otoyolu bir dizi modern şehri ve kasabayı desteklemektedir

'Dünyanın Çatısı':Sichuan-Tibet Otoyolu bir dizi modern şehri ve kasabayı desteklemektedir

Bugünkü Sichuan-Tibet Otoyolu 2.146 kilometre güneyde ve 2.412 kilometre kuzeyde. Tamamlanmasından ve trafiğe açılmasından 60 yıldan fazla bir süre sonra, karayolu trafik koşullarının iyileştirilmesi ve Tibet'te çeşitli ekonomik ve sosyal girişimlerin gelişmesiyle birlikte Sichuan-Tibet Otoyolu, şehirleri ve pazar kasabalarını yol boyunca birbirine bağlayan dolambaçlı bir şerit gibidir. Bütün oluşturmak için Eksiksiz işlevleri, eksiksiz tesisleri ve artan popülaritesi ile modern bir şehirdir.

Nyingchi Şehir Hükümetinin yeri Bayi Kasabası, Bayi Bölgesi'dir.Alçak rakımı, iyi ekolojik ortamı, temiz ve düzenli olması nedeniyle turistler tarafından her zaman tercih edilmiştir. Son yıllarda Bayi Kasabası, kentsel altyapıyı sürekli iyileştirmek ve genel kentsel görünümü geliştirmek için 318 Ulusal Karayolu, İl Ana Yolu ve Lalin Demiryolu'nun tamamlanması ve açılmasının avantajlarına güveniyor.

Sichuan-Tibet Otoyolunun kuzey hattında yer alan Changdu, Doğu Tibet'te önemli bir kasabadır.Antik çağlardan beri Tang-Tibet Antik Yolu ve Çay-At Yolu üzerinde önemli bir bağlantı noktası olmuştur. Ancak, derin dağlar ve vadiler içindeki konumu, uygun olmayan ulaşım ve makul planlama eksikliği nedeniyle Changdu'nun gelişimi uzun süredir kısıtlanmış ve şehrin işlevleri kusurlu olmuştur.

2012 yılından bu yana, merkezi ve özerk bölgelerin desteğiyle Changdu, modern bir şehrin konumlandırılmasına uygun önlemleri yerel koşullara uyarladı ve kaynakları seferber etti ve birçok yerli planlama birimini yüksek kaliteli planlama şehrin gelişme yönü, nüfus büyüklüğü ve işlevsel özellikleri ve inşaat yapmak için görevlendirdi.

Changdu kadrosu Qing Zhendong'un gözünde, Changdu'daki değişiklikler "şaşırtıcı" olarak tanımlanabilir: "Geçmişte kentsel alan sadece 4.6 kilometrekareydi ve 6 nehir geçiş köprüsü vardı. Şimdi kentsel alan neredeyse üç eskisinden kat kat daha büyük,13 tane köprü var ve şehrin şehirleşme oranı %35'e ulaşıyor."

Sichuan-Tibet Otoyolunun güney hattı boyunca doğudan batıya doğru ilerlerken, Changdu'da Mangkang, Zuogong, Basu ve Nyingchi'de Bomi ve Gongbujiangda ilçelerinden geçecektir. Geçmişte uzun bir süre, bu yerler nispeten küçüktü ve ulusal karayolu, her iki tarafta da bazı kaldırımlarla ana caddeyi oluşturmak için şehrin içinden geçti ve koşullar her yönüyle nispeten basitti.

Şimdilerde bu ilçeler eskisi gibi değil.Yüksek binalar, sokaklar ve şeritler var ve kamu tesisleri tamamlandı.Bazı ilçeler nehir boyunca yeni ilçeler inşa etti.Yoğun turizm sezonları var ve otellerinde boş odaları bulmak zordur.

Merkez ilçe kasabasına ek olarak, bazı karakteristik kasabalar da Ulusal Otoyol 318'in rahatlığından yararlanarak benzersiz cazibeye sahip karakteristik kasabalara dönüşmüştür.

Basu ilçesindeki Ranwu Gölü, Doğu Tibet'te ünlü bir doğal noktadır.Son yıllarda Ranwu Kasabasının göl kenarındaki altyapı inşaatı hızlandırılmış ve bir turizm dağıtım merkezi haline gelmiştir. Ranwu Gölü kıyısında, yerel bölge ayrıca, yaklaşık 5.000 metrekarelik bir inşaat alanına sahip, restoranlar, kafeler, RV üsleri, çadır kampları vb. Tibet'teki turistler için çevrimiçi bir ünlü check-in sitesi olmuştur.

Yarım yüzyıldan fazla bir süredir Sichuan-Tibet Otoyolu, Tibet ile Sichuan'ı birbirine bağlayan yaşam hattı, güvenlik hattı ve birlik hattı olan Tibet'e giriş ve çıkış için önemli bir kanal olarak önemli bir rol oynamıştır. Bununla birlikte, küçükten büyüğe bir dizi modern kasaba, Siçuan-Tibet hattını aydınlatan ve aynı zamanda tüm etnik gruplardan insanların yeni yaşamlarını aydınlatan inci gibidir.

Sonraki Haber