Efsanelerdeki Phoenix'in parlak bakışı

Mitolojide çok yönlü bir insan olarak tasvir edilen centaur Chiron'dan başlayarak, Yunan mitolojisinde tıbbi bilginin aktarımına ilişkin iyi belgelenmiş referansları tespit edebiliriz.

Bu, bir hekimin sahip olması gereken bilgilerin genişliği ve genel eğitiminin bir parçası olarak hekimin tıp öğrenmeye mecbur bırakılması gerçeğiyle kanıtlanmaktadır. Chiron, öğrencilerinin hem fiziksel hem de ruhsal ihtiyaçlarını karşılayan gerçek bir eğitimciydi. Pisagorcu filozoflar, tanrılarla başlayan, daha sonra babadan oğula aktarılan ve en sonunda Hipokrat yemininde ifadesini bulan tıbbi bilginin aktarımından etkilendiler. Homeros destanlarına dahil edilen Antik Yunan hikayeleri, birçoğu gözle ve göz fonksiyonlarıyla bağlantılı olan hastalık ve yaralanmaların tanınabilir tanımlarını içerir. Homeros'un şiirinden ileri sürülen ileri anatomik bulguların hayvan diseksiyonu, klinik uygulama, dış ölüm sonrası muayeneler ve yaralanmalar sırasında meydana gelmiş olması muhtemeldir. Bununla birlikte, fizyoloji bilgisinin yalnızca en önemli ve açıkça bariz olan faaliyetlerle sınırlı olacağını öngörmek mantıklı olacaktır.

AŞİL’İN GEÇİCİ GÖRME KAYBI

Panoptes'in en küçük ayrıntıları ayırt etme konusundaki keskin yeteneği onu mükemmel bir savunmacı yaptı. Odysseus'un göz durumunu tanımlamak için kullanılan "knyzosis" terimi, iyi bilinen semptomları olan bir göz rahatsızlığını ifade eder. Ayırıcı tanıda ciddi göz travması, önemli santral korneal lökomalar, şaşılık ve madaroz gibi durumlar yer alır. Bununla birlikte, bulanık görmenin olmaması ve kaşıntının varlığı nedeniyle yaralanmalar ve lökomalar dışlanır. Şaşılık durumunda görme değişmeyebilir (alternatif tropialarda olduğu gibi), ancak kaşıntı mevcut değildir. Bu nedenle Odysseus'un göz probleminin en olası açıklamasının Madaroz olduğu düşünülüyor. Sedef hastalığı, genelleştirilmiş alopesi, rosacea, atopik veya kontakt dermatit, miksödem, sistemik lupus eritematozus, lepra ve trikotillomani, madarosise neden olabilecek birçok lokal, kutanöz, sistemik ve endokrin hastalığın yalnızca birkaç örneğidir. Destanların askeri ortamı göz önüne alındığında, Aşil'in geçici görme kaybının organik olmayan görme kaybından (dönüşüm reaksiyonu) kaynaklanmış olması mümkündür. Daha önce histerik körlük olarak bilinen dönüşüm reaksiyonu yaşayan hastalar, çevredeki strese tepki gösteriyor. Savaş yorgunluğunun savaş alanında histerik körlüğe dönüşüm tepkisi olarak ifade edildiği bildirildi.

Efsanevi imalar üzerine yaptığımız araştırma, bizi Phoenix'in kendi babası tarafından kasıtlı olarak kör edilmesinin mantıksal açıklamalarını aramaya zorluyor. Hikayede çok az ayrıntı olmasına rağmen bunlar tedavi edilebilir ve çeşitli makul nedenleri olan edinilmiş bir hastalığa işaret ediyor. Termal veya küçük kimyasal yanıklardan sonra göz ödemi görmenin azalmasına neden olabilir. Diğer bir olasılık da Phoenix'in gözlerine lokal olarak atropin uygulanmasıdır, bu da geçici sikloplejiye (konaklama felci) neden olabilir. Atropin gibi alkaloitler, bazen ölümcül gece gölgesi olarak da bilinen Atropa belladonna bitkisinde bulunur. Yakın mesafeden görüş belirgin şekilde bulanıklaşır ve odaklanmayı imkansız hale getirir. Son olarak metil alkol tüketiminin körlüğe yol açma potansiyeli vardır. Homer'ın çeşitli yerlerdeki doğuştan göz kusurlarına değinmesi benzer geçerli soruları gündeme getiriyor. İlyada'nın Peisandros ve Cebriones'e atıfla "göz ayaklarının dibine battı" ifadesini kullanması, göz küresinin yırtıldığını ancak sklera ve göz dışı kasların korunduğunu ima etmektedir.

Sonraki Haber