Eğitimci Hatice Yılmaz: Tepede yığılma bekliyorum

Bir milyon öğrenci LGS sınavında ter döktü. Sınavdan çıkan öğrencilerin büyük çoğunluğu geçmiş yıllara göre daha kolay sorular sorulduğunu söyledi. Eğitimci Hatice Yılmaz, ‘Sözel mantık sorusunun olmaması bu sınavı diğer sınavlardan ayıran en belirgin özelliklerden birisiydi.' diye konuştu.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), ortaokul 8. sınıfta eğitim gören 1 milyon 38 bin 192 öğrenciye yönelik yapılan Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavın iki oturumu da tamamlandı. Merkezi sınav, 973 yurt içi sınav merkezinde 3 bin 891 okuldaki 62 bin 663 salonda, yurt dışında ise 11 sınav merkezinde 11 okuldaki 35 salonda yapıldı.

Sınav 09.30'da başladı. Birinci oturumda, öğrencilere Türkçe, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru soruldu ve 75 dakika yanıtlama süresi verildi. İkinci oturum ise 11.30'da başladı. Öğrenciler bu oturumda 80 dakikada Matematik ve Fen Bilimlerinden 40 soruyu yanıtladı. Sınavın 12.50'de sona ermesinin ardından merkezi sınavın iki oturumu da tamamlanmış oldu. İki sınav oturumu arasındaki 45 dakikalık zaman diliminde öğrenciler, okul bahçelerine çıkarak ihtiyaçlarını giderdi.

Sınavın ardından LGS’yi değerlendiren Oğuzkaan Yönetim Kurulu Üyesi ve Eğitim Koordinatörü Hatice Yılmaz şunları söyledi:

2024 LGS son yılların en farklı sınavı olarak hazırlanmış. Hemen hemen her branşta öğrencilerin kolaylıkla çözeceği soruların sayısı artırılmış. Anlama, yorumlama, çıkarım yapma gerektiren soruların sayısı azaltılmış daha çok bilgi ve kavram gerektiren soru sorulmuş. Genel olarak her branştan zorlayıcı 2-3 soru sorulmuş. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük soruları ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları geçen yıllara göre öğrencileri daha çok zorlayacak sorulardan oluşmuş. 2024 LGS sonuçlarına göre test ortalamaları yükselir. Ancak bazı branşlarda geçen yıla göre zorlayıcı sorular olması nedeniyle tam yapabilecek öğrenci sayısı hakkında konuşmak zor.

LGS sınavında her dersi ayrıca değerlendiren Yılmaz şunları söyledi:

‘TÜRKÇE ELEYİCİLİKTEN UZAKTI’

“Sınavda müfredat dışı herhangi bir soru sorulmadı. Sınavda herhangi bir hatalı soru yoktu. Ayrıca paragrafta ana düşünce sorusu da yoktu. LGS’de ilk defa sözel mantık sorusu sorulmadı. Bu sınavı geçmiş yıllara göre daha kolay bir sınav olarak değerlendirebiliriz. Sözel mantık sorusunun olmaması bu sınavı diğer sınavlardan ayıran en belirgin özelliklerden birisiydi. Ayrıca dil bilgisi soruları çok kolay sorulmuştu. Yıl içinde MEB tarafından yapılan ‘Dilimizin Zenginlikleri’ projesi de sınavda soru olarak yer almıştı. Türkçe sınavının eleyicilikten uzak olması düzenli çalışan öğrenciler için dezavantajdır.”

Hatice Yılmaz

MATEMATİKTE 5 TANE ZOR SORU

“Soru dağılımında, bir konuya daha fazla bir eğilim yok. Bu sene önceki seneden farklı olarak Simetri sorusu gelmiş ve sorular konulara eşit olarak dağıtılmış. Yine Veri Analizi, Çarpan Katlar ve Olasılık konularından önceki seneye göre daha az soru gelmiş. Bununla beraber Üçgenler konusundan bu sene geçen seneye göre daha fazla soru sorulmuş. Ortanın üstü soru sayısı daha fazla ve geçen sene eleyici soru yok iken bu sene 1 tane çok zor, 4 ya da 5 tane de zor diyebileceğimiz soru bulunuyor.”

FEN BİLİMLERİNDE BİR SORU KAFALARI KARIŞTIRDI

“Kesin olarak hatalı diyeceğimiz soru yok ama A kitapçığı 13. soruda geçen ‘işçilerin işlem boyunca çektikleri ipin uzunlukları eşittir’ cümlesi kafa karıştırıcı olmuştur. Okuduğunu iyi anlamayı gerektiren bu soru çoğu öğrenciler tarafından yanlış anlaşılmaya açık olmuştur. A kitapçığına göre 12 ve 13. sorular özellikle 13. soru ifadenin yanlış anlaşılmasından ötürü çok sayıda öğrenciyi kişiyi eleyecektir. Önceki yıllara göre kolay sorular daha da kolaylaştırılarak hazırlanmış Sanırım ortalamayı yükseltmek amaçlanmış olmalı. Genel olarak düzenli çalışan öğrencilerin yapabileceği sorular. Yerleştirme konusunda zorluk yaşanacaktır.”

‘SON YILLARIN EN ZOR İNKILAP SINAVI’

“Bu yılda yeni nesil sorulara yer verilmemiş. Bu seneki sınavda kavram bilgisine ağırlık verilmiş bilgiden çıkarım yapma sorularına yer verilmiş son yılların en zor inkılap sınavı, paragrafta kullanılan dil oldukça ağır, anlatım tarzları dolaylı, zor sorularda kullanılan dil öğrencilerin anlama seviyesini zorlayacak nitelikte.”

Eğitimci Hatice Yılmaz, İngilizce testinin sözcük bilgisini ön planda tuttuğunu söyledi. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinin de diğer yıllara göre zor olduğunu bildirdi.

‘MATEMATİK ZORLADI’

LGS sınavının ardından sınavın nasıl geçtiğini öğrenciler Aydınlık’a anlattı. Bütün yıl boyunca LGS’ye hazırlanan öğrenciler sınavda en çok Matematik ve inkılap tarihi ve Atatürkçülük derslerinde zorlandıklarını belirtti.

İşte öğrencilerin LGS yorumu:

Y.Ö: İnkılapta ve matematikte zorlandım. Diğer derslerden beklentim yüksek.

E.Ç: Sözel sınavda süreyi yetiştirmekte zorlandım. 45 dakikalık arada çok acıktım.

S.K: Matematikte çok zorlandım. Fen bilimleri testi de o kadar kolay değildi.

Umarım başarılı olurum.

YUNUS POLİSLER GENÇLERİN İMDADINA YETİŞTİ

Diyarbakır’da, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavı öncesi, birbirlerine 2 kilometre mesafede olan ve önceki sınavlarda isimleri sürekli karıştırılan 2 okulun önünde görevlendirilen motosikletli Yunus timleri, okulları karıştıran 11 öğrenciyi sınava yetiştirdi.

Diyarbakır’da 122 okulda öğrenciler LGS sınavına girdi. LGS sınavı için, İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü bünyesindeki motosikletli Yunus timleri, okul önlerinde görev aldı. Önceki sınavlarda isimleri sürekli karıştırılan ve birçok öğrencinin bu nedenle geç kaldığı, Yenişehir ilçesi Mehmet Akif Ersoy Bulvarı üzerindeki Yeni Diyarbakır Lisesi ile 2 kilometre mesafede Şehitlik semtindeki Diyarbakır Lisesi önünde 4 ekip görevlendirildi. Okulların önüne gelip sınav yerini karıştırdıkları belirlenen toplam 11 aday, motosiklete bindirilerek, sınava girecekleri okula götürüldü. O anlar ise kameraya yansıdı.

DİYARBAKIR-AA

Sonraki Haber