Elon Musk Twitter'ı neden X yaptı? Gözünü WeChat'e dikti
Elon Musk'ın Twitter'ı satın aldığı günden bu yana yaptığı değişiklikler, aldığı kararlar tartışmalara sebep oluyor. En son Twitter'ın adını değiştirerek X yapan Musk'ın planı ne? Bir süper uygulama mı geliyor?
Dünyada bir buçuk milyara yakın hesap ve 300 milyon civarında aktif üyesi ile en çok kullanıcısı olan sosyal medya platformu Twitter'ı satın aldıktan sonra radikal değişikliklere giden iş insanı Elon Musk, önce mavi tik özelliğini ücretli yaptı. Ardından mesaj sınırı getirdi. Musk'ın en radikal değişikliği ise logoyu değiştirerek X yapması oldu.
ÖLÜM VE YENİDEN DOĞUŞLA İLİŞKİLENDİRİLİYOR
Musk'ın kurduğu şirketlere X adını verdiğini biliyoruz. Bu harfe olan özel ilgisinin sebepleri arasında X'in sembolük anlamları da gösterilebilir.
X'in sıklıkla ölüm ve yeniden doğuşla ilişkilendiriliyor. Çünkü harfin bir döngünün sonunu ve diğerinin başlangıcını işaret ettiği düşünülüyor. Bu, X'in İbrani alfabesindeki kendi kuyruğunu yutan yılanı sembolize eden 'Samekh' ile olan ilişkisine işaret ediyor. Yani sonsuz bir döngünün, değişimin ya da geçişin sembolü.
MUSK'IN HEDEFİ HER ŞEYİN UYGULAMASI
Musk'ın bu kararının temelinde Twitter'ı "her şeyin uygulaması" yapma fikri geliyor. Bir bakıma Musk'ın WeChat'e rakip bir süper uygulama hedeflediğini düşünebiliriz. Gazeteci Çağla Üren, Musk'ın hedefinin Twitter'ı süper uygulama haline getirmek olduğunu belirtti:
Aslında Twitter'ın şirket adı resmi olarak nisan ayında XCorp diye değiştirilmişti. Elon'un X takıntısı çok uzun süredir var. Bunun amacı da Twitter'ı "her şeyin uygulaması" veya "süper uygulama" haline getirmek. Teknoloji milyarderi, kullanıcılara mesajlaşma, gönderi paylaşımı, ödeme ve alışveriş gibi bir dizi hizmet sunan Çinli WeChat uygulamasından ilham aldığını söylüyor. Bu tür uygulamalarda kullanıcılar yemek söyleyebiliyor, taksi çağırabiliyor, araç kiralayabiliyor, arkadaşlarına ve ailelerine para da gönderebiliyor. WeChat, aylık 1 milyardan fazla kullanıcıyla ilk ve en popüler süper uygulama unvanına sahip. 237 milyon kullanıcılı Twitter'ın "en az bir milyar kişiye" ulaşmasını istediğini belirten milyarder, "Çin'de WeChat'te yaşıyorlar. Ve bence bunu yaratmak için gerçek bir fırsatımız var" ifadelerini kullanmıştı.