Endonezya kahvesi Türkiye’de

Coffex İstanbul 2021 Kahve Fuarı’nda Endonezya stantı ilgi odağı oldu. Endonezyalı yetkililer ve üreticiler Türk iş insanlarını kahve sektöründe iş birliğine çağırdılar.

Coffex İstanbul 2021 Kahve Fuarında Endonezya standı ilgi odağı oldu. Türkiye kahve pazarında zirveyi yakalamayı planlayan Endonezyalı üreticiler, Türkiye’nin coğrafi konumu nedeniyle kahve ticaretinde önemli bir nokta olduğuna dikkat çektiler. Endonezyalı yetkililer ve üreticiler Türk iş insanlarını kahve sektöründe iş birliğine çağırdılar.

Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenen etkinlikte çeşitli aromalara sahip (tuzlu, portakalı, elmalı ve yeşil çaylı) kahve çekirdeklerini misafirlerine ikram eden Endonezyalı üreticileri ve Endonezya İstanbul Konsolosluğu yetkilileri ile konuştuk. Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasında köprü vazifesi gördüğünü vurgulayan Endonezyazlı misafirler, Türkiye’de faaliyetlerini artıracaklarını, Endonezya kahvesini kahveseverlere tanıtmak için bayilikler açtıklarını ve iş insanları ile iş birliği yapmak için hazır olduklarını aktardılar.

‘ÖZGÜN BİR KAHVE SUNUYORUZ’

Endonezya Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu Sosyal ve Kültürel İlişkiler Sorumlusu Elizabeth Diana Dewi, Endonezya kahvesini Türkiye’de daha yaygın bir hale getirmek için çalıştıklarını şu ifadelerle anlattı: “Türkiye’de Kolombiya, Vietnam gibi birçok ülkeden gelen kahve çeşitleri var. Ama biz çok özgün bir kahve sunuyoruz. Endonezya kahvesi için denemeler yapmak adına yeni bir ortağımızın olmasını istiyoruz. Türkiye’de Avrupa ve Asya arasında köprü kuran bir ülke olduğu için Endonezya kahvesi için oldukça büyük bir pazar. Sürekli kahvemizi Türkiye’de nasıl daha yaygın bir hale getirebiliriz diye çalışmalar yapıyoruz. Endonezya’dan Türkiye’ye kahve getirmek çok kolay değil. Özel kahveler yapıyoruz. Endonezya kahvesinin Brezilya ve Kolombiya kahvelerinden ayıran özelliği farklı adalarda çok yüksek ve daha düşük rakımlarda yetişiyor olması ve kendine has bir karakteristik özelliğinin olmasıdır. Kahveyi anlamak için önce Endonezya kahvesini tatmanız gerekiyor. Çünkü çok kendine has bir kahvemiz var. Kahve, Endonezya’nın bir numaralı tarım ürünü. Bu nedenle tarıma devlet desteği tam.”

BİR NUMARALI TARIMSAL ÜRÜN

Ephraim Coffee Indonesia şirketi temsilcisi Ferry Kusnadi ise Endonezya kahvesinin yaygın olduğu bölgeleri anlatarak, Endonezya kahvesinin rakip ülke kahvelerinden öne çıkan yanlarına vurgu yaptı. Kusnadi şunları söyledi: “Özel kahve üretimine 2004’te başladık ve bugüne kadar devam ediyoruz. Her yıl birçok ülkeye kahve tanıtmak için gidiyoruz. Bizim kahvemiz Kaliforniya, Los Angeles, Philadelphia, Paris, Belçika, Almanya, Hamburg, Hollanda, Macaristan ve Asya’da satılıyor. Sadece Afrika’da pazarında yokuz. Özel kahve aromaları yapmaya 2015’te başladık. Her yıl yeni kahve aromaları yapıyoruz. Örneğin tuzlu espresso, portakalı, elmalı ve yeşil çaylı kahvelerimiz var. Kahve, Endonezya’da bir numaralı tarımsal ekonomi kalemi.”

‘HÜKÜMET TARIMI DESTEKLİYOR’

Berkah Alam Coffee şirketinin temsilcisi Lalu Thoriq da fuara geliş sebeplerini anlattı ve pandemi nedeniyle turizm etkilendiği için Endonezya hükümetinin tarımı daha çok desteklediğini şu ifadelerle aktardı: “Buraya, özel kahvemiz olan robustayı tanıtmak için geldik. Çünkü robusta en fazla ürettiğimiz ve en kaliteli kahvemiz. Yılda 2 bin ton robusta kahvesi üretiyoruz. Bunu bin 500 hektarlık bir alanda, 700 kişilik tarım isçisi ile yapıyoruz.

Türkiye’den önce Güney Kore, Çek Cumhuriyeti ve Kanada’ya ihraç ettik. Henüz Amerika pazarında yokuz, Avrupa için de Türkiye ile bir anlaşmamız olabilir.”

Sonraki Haber