Enerjideki gibi turizmdeki rezervleri de keşfediyoruz

Antalya'da düzenlenen 11. Uluslararası Resort Turizm Kongresi'nde sorularımızı yanıtlayan Nirvana Hotels Group CEO'su Korhan Alşan, Türkiye'nin sadece deniz turizmi değil gastronomi ve kültür turizmi gibi kaslarının da olduğuna işaret ederek, “Enerjide tarafında doğal gaz rezervlerinde olduğu gibi turizmdeki rezervleri de yeni keşfediyoruz.” dedi. Bu yıl salgın etkilerinin hafiflemesiyle etkinlik turizmi tarafında canlılık görüldüğünü anlatan Korhan Alşan, “Ekimdeki yoğunluk kasım ayına da sarktı. Bu yılki beklenti Antalya'ya 9.1 milyon turist ineceği yönünde. Nisan, mayıs ve hazirandaki kapanma yüzünden üç ayı kaybettik. Onu koyunca Antalya belki de 2019'u yakalamış olacaktı. 2020'de gelen turist sayısı ise 3.5 milyondu” bilgilerini verdi.

‘40 MİLYAR DOLAR SÜRPRİZ OLMAZ’

Yerli otel zinciri Nirvana'nın CEO'su Alşan, kendi otelleri anlamında ise ortalama gelişin yüzde 20-25 üzerinde misafir ağırladıklarını kaydederek, “Pandemide beklemek yerine işler açıldığında hazır olalım dedik. Yatırımcımız da önümüzü açtı. 2022 için en zayıf ihtimalle 30 milyar dolar turizm geliri beklentimiz var. 2019'da bu tutar 34 milyar dolardı. Ancak 40 milyar dolar gelirse sürpriz olmaz. Gelemeyen bir misafir kesimi var. Kapanma olmazsa onlar gelecek.” diye konuştu.

‘GELİR DE BORÇ DA DÖVİZLE’

Türkiye'nin cazibesini artıran farklı pazarlarda dikey artış yakalayan bir ülke olduğunu anlatan Alşan, ayrıca şunları aktardı: “Bu eğilimin süreceğini ve dünya ortalamasının üzerinde bir artış olacağını düşünüyorum. Çünkü Türkiye salgın sürecini iyi yönetti. Turizmdeki yatırımların birçoğu döviz kredileri ile yapıldı. Borçların dövizle olduğunu da unutmayalım. Döviz kazanıyor olsak da borçlar dövizle. Asgari ücret artışı enflasyonun üzerinde olmalı. Yapılacak da zaten. Enerji maliyetlerimiz çok arttı. Yüzde 20-25 fiyat artışı var ama iç pazar için yansıtmıyoruz. Sezonda bir miktar yansıyacak. Erken rezervasyonda ne fiyat yazarsanız yazın bunu ne kadar realize ettiğiniz de önemli. Öte yandan Almanya'daki acentelerin en büyüğünü yöneten kişi bile Antalya'ya gelip otelleri görünce motivasyonu artıyor.”

Sonraki Haber