Facebook’ta milyonlarca avroluk seçim kampanyası

Belçika’da siyasi partiler, sosyal medya tanıtım bütçelerinde rekor kırdı. Belçika’nın resmî televizyon kanalı RTBF’nin verilerine göre, Belçika’daki partiler, Facebook’tan verilen tanıtım bütçelerinde 33 Avrupa ülkesi içinde birinci sırayı aldı. Partiler arasında 1,7 milyon avroyla Yeni Flaman İttifakı Partisi (N-VA) başı çekti. N-VA’yı 882 bin avroyla Flaman Blok Partisi (Vlaams Belang) ve 686 bin avroyla İşçi Partisi (PVDA/PTB) izledi. Fransızcanın konuşulduğu bölgelerde ise sosyal medya tanıtımlarına büyük bütçeler ayrılmadı. PVDA/PTB, bu bölgelerdeki seçmenlere ulaşmak için yaklaşık 189 bin avro harcadı. Aynı bölgelere Liberal Parti (MR) 110 bin avro, Demokratik Hümanist Merkez Partisi de 100 bin avro reklam bütçesi ayırdı. Yayınlanan araştırmada, Facebook’ta yapılan siyasi tanıtımların yaklaşık yüzde 9 oranında hatalı veri içerdiği kaydedildi. Avrupa Birliği (AB), 25 Kasım'da duyurduğu seçim kampanyası yönetmeliğinde, siyasi tanıtımların anlaşılır olması için kim tarafından finanse edildiğinin belirtilmesi ve tanıtımlarda yer alan kişilerin etnik köken ve dinî inanç bilgilerinin izinsiz kullanılmaması gerektiğine dikkat çekmişti.

Sonraki Haber