Süleymancıların namaz kavgası

Alihan Kuriş’in lideri olduğu Süleymancılar cemaati tarafından yönetilen Fazilet Neşirayat’ın yayınladığı Dua ve İbadetler” kitabı tartışmaya neden oldu

Cemaat mensuplarının yönettiği Süleymanlı Haber sitesinde yayınlanan “reddiye”de kitaba yönelik eleştiriler aktarıldı. Kitaptaki bazı namazların İslam’da olmadığını ileri süren haber sitesi, şunları ifade etti:

“Süleymanlı yurt ve kurslarımızda genelde ve hatta çoğunlukla bu namaz toplu olarak kıldırılmaktadır. Şahsi görüşümüz bu namazın nafile namazlar tek başına kılınır (Teravih Namazı istisna) ibaresine binaen tek başımıza kılınmasını, namazdaki zikirlerin ise sayı yönünden tekrarlanması babında değil anlamının idrak edilmesi bağlamında uygulanması daha uygundur.

‘İSLAM’DA BÖYLE BİR İBADET YOK’

“Fazilet Neşriyat’ın ‘Zilhicce’nin son gecesi mümkünse bir Tesbih Namazı kılınır ve bir Hatm-i Enbiyâ yapılır.’ Tesbih namazı konusuna yukarıda değinildikten sonra sıra geldi aslı astarı olmayan sonradan türetilen ‘Hatm-i Enbiyâ’ yapılması konusuna. İslam dininde böyle bir ibadet biçimi kesinlikle yoktur.

“Fazilet Neşriyatın ‘Zilhicce’nin son gecesi mümkünse’ ibarelerine binaen biz bu kadar bilgi verelim ve burada tavsiye hani yaparsan güzel olur bu geceyi de değerlendir tarzında ele aldığımızı ve üstü kapalı olarak senenin sonu yeni yılın başına giriyorsun Müslüman muhasebeni yap hayatını gözden geçir şeklinde ele almakta olduğumuzda insanlar kendilerini hesaba çekebilir ve tövbe edebilir ama şunu belirtelim ki ‘Hatm-i Enbiyâ’ diye bir ibadet biçimi yoktur.

“Esas ana reddiyemizi oluşturan ilk kısım aşağıda belirtilen uydurma ve delilsiz nafile olmayan bidat namazadır.

“Böyle bir namaz olmadığına tüm Ehli Sünnet alimlerimizin arasında ittifak olmasına binaen , olmayan bir namaz türünü yine Fazilet Neşriyat nereden nasıl hangi delille çıkarmıştır bilmek isteriz.

‘HADİSLERDE YAZMIYOR’

“Fazilet Neşriyat’ın ‘Bu ayın ilk gecesi, akşam namazı ile yatsı namazı arasında Allâhü Teâlâ’nın rızası için iki rekât namaz kılınır.’ diye belirlediği namaz türüne dahil Allah Resülü (a.s) efendimizden sahih bir hadis kaynağı bulunmamaktadır.

“Her aya özel tahsis edilmiş tesbih namazı olmadığı gibi yine verilen namazı türüne dair Allah Resül’ü (a.s) sahih bir bir hadis veya rivayet aktarılmamıştır.”

Sonraki Haber