Gastronomi sektörünün dönüşüm raporu açıklandı

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Hizmetler Sektör Kurulu tarafından hazırlanan ‘Yeni Yüzyılda Gastronomi: Yiyecek-İçecek Sektöründe Değişim ve Dönüşüm’ raporu yayımlandı. Raporda, Türkiye’de yiyecek-içecek sektörünün pazar büyüklüğünün 415,55 milyar tl’ye ulaştığı yer aldı.

MÜSİAD Hizmetler Sektör Kurulu hazırladığı “Yeni Yüzyılda Gastronomi: Yiyecek-İçecek Sektöründe Değişim ve Dönüşüm” raporunda yiyecek-içecek sektöründeki etkileri incelendi.

Raporda, “Yiyecek-İçecek Sektörünün Büyüklüğü ve Önemi”, “Tüketici Tercihleri”, “Yerel ve Organik Ürünlerin Yükselişi”, “Pandeminin Etkisi ve Yeni Normlar”, “Dijital Dönüşüm ve Teknolojilerin Kullanımı”, “Dijital Stratejiler”, “Gastronomi Turizmi”, “İstihdam ve Ekonomik Güç”, “Yenilikçi Yaklaşımlar ve Sürdürülebilirlik”, “Devlet Politikaları ve Sektör İş Birlikleri” gibi başlıklar yer aldı.

Raporda dijital dönüşüm ve teknolojilerin kullanımının işletmelerin operasyonel verimliliğine katkısı ve sosyal medya trendlerinin tüketici davranışlarına etkisi de ele alındı

MÜSİAD Hizmetler Sektör Kurulu Başkanı Ali Tutuk

MÜSİAD Hizmetler Sektör Kurulu Başkanı Ali Tutuk, rapor hakkında, “Türkiye’de yiyecek-içecek sektörünün pazar büyüklüğü 2023 yılında 415,55 milyar TL’ye ulaşmıştır. Pazarın gelecek öngörüleri incelendiğinde 2026 yılına kadar 772,4 milyar TL’ye ulaşacağı tahmin edilmektedir. Türkiye, coğrafi konumu ve genç nüfusu ile yerel ve uluslararası pazarlarda büyümeye devam etmekte, aynı zamanda dünya mutfak trendlerine uyum sağlayarak rekabet gücünü artırmaktadır​.” ifadelerini kullandı.

‘YEREL ÜRETİCİLER, ZİNCİR RESTORANLARA KARŞI AVANTAJI ELDE EDİYOR’

Yerel ve organik ürünlerin yükselişinin küçük işletmelere büyük fırsatlar sunduğunun altını çizen Ali Tutuk, “Yerel gıda üreticileri, büyük zincir restoranlara karşı rekabet avantajı elde etmeye başladı. Bu eğilim, küçük ölçekli işletmelere hem daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşma fırsatı vermekte” dedi.

Sonraki Haber