Gıda alışverişi internete taşınıyor
Türkiye’de koronavirüs (Kovid-19) vakasının ilk kez ortaya çıkmasının ardından evlerinden çıkamayan milyonlarca tüketici online alışverişe yüklendi.
Tüketicilerin bu izolasyon döneminde sürekli evde olmaları, onların tüketim alışkanlıklarına da yansıyor ve çok sayıda kişi e-ticaret platformları ve online marketleri kullanıyor.
Entegre Dijital Pazarlama Platformu Setrow tarafından yapılan 'Kovid-19’un Sektörel Bazlı Online Alışverişe Etkisini' ölçen araştırmada, şirketlerin dijital pazarlama faaliyetlerinde halen gördüğü ilgi ve dönüşüm oranı itibariyle kullanımı en yüksek araç olan e-mail marketingle, kullanıcının içerikteki linklere tıklama oranlarındaki ve dönüşüm oranlarındaki artış analiz edildi.
Araştırma, perakende sektöründeki başta gıda olmak üzere sağlık, spor ve elektronik şirketlerin bu dönemde e-mail marketing yapma oranının ciddi şekilde arttığını gösteriyor. Kullanıcıların içerikteki linklere tıklama oranları ve dönüşüm oranlarının da artış gösterdiği araştırma, birçok e-ticaret sitesindeki satışlarda büyük bir hareketliliğin olduğunu ortaya koyuyor.
- E-posta gönderimi: Gıda perakendede yüzde 85, sağlık sektöründe yüzde 78, spor perakendede yüzde 60, tekstil perakendede yüzde 65 ve elektronik perakendede yüzde 50 artış gösteriyor.
- Tıklama Oranı: Gıda perakendede yüzde 70, sağlık sektöründe yüzde 80, spor perakendede yüzde 40, tekstil perakendede yüzde 50 ve elektronik perakendede yüzde 30 artış gösteriyor.
- Dönüşüm Oranı: Gıda perakendede yüzde 60, sağlık sektöründe yüzde 50, spor perakendede yüzde 30, tekstil perakendede yüzde 20 ve elektronik perakendede yüzde 10 artış gösteriyor.