Gıda perakendecileri kavgaya tutuştu

TPF Başkanı Ömer Düzgün, “Gıda perakendesinin güvencesi olan yerel zincirler, rekabet gücünü hızla kaybediyor. Bir tarafta 46 bini aşkın discount ve ulusal zincirler, diğer tarafta 5 bin 500 yerel zincir. Mağaza açılışlarına yönelik önlem alınmazsa yerel zincirler yeni düşecek." dedi.

Gıda perakende sektöründe kavga çıktı. Geçen hafta düzenlenen Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı (YZB) kapsamında bir konuşma yapan Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, “Gıda perakendesinin güvencesi olan yerel zincirler, rekabet gücünü hızla kaybediyor. Bir tarafta 46 bini aşkın discount ve ulusal zincirler, diğer tarafta 5 bin 500 yerel zincir. Mağaza açılışlarına yönelik önlem alınmazsa yerel zincirler yenik düşecek.” ifadelerini kullandı. Düzgün ayrıca, Türkiye'de 5 ve üzeri mağazaya sahip olan market sayısının 51 binin üzerine ulaştığını belirterek, "Ülkemizde devasa boyutlara ulaşan market enflasyonuna karşı, yan yana veya üst üste açılışlar yerine bunun belirli kurallara göre yapılmasının neresi kötü? 5 ve altı mağaza sayılarını da düşündüğümüzde market enflasyonunun vahameti açıkça ortada.” dedi.

Alp Önder Özpamukçu

'KAYIT İÇİNE ALIYORUZ'

TPF Başkanı'na yanıt Gıda Perakendecileri Derneği'nden (GPD) geldi. GPD Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, Türkiye’de modern kanal payının yüzde 45 seviyelerinde olduğunu belirterek, “Modern perakende bu yapısıyla kendisi kayıt içinde olduğu gibi ekosistemindeki diğer paydaşlarını da kayıt içine alarak ekonomiye büyük katkı sağlıyor. Ancak Türkiye’de modern gıda perakendesi gelişmiş ülkelerin halen çok gerisinde: Ciro bazında modern gıda perakendesi yüzde 45’lerde seyrediyor. Avrupa’da yüzde 70 ile yüzde 90 arasında bu oranlar. Burada yaratılan rekabetçi yapıyla gelişmiş ülkelerde perakendeciler enflasyon artışıyla mücadeleye büyük katkı sağlıyor.” mesajı verdi.

'ARADAKİ FARK KÂR DEĞİL'

Marketlere yönelik algı yanıltmalarının gerçek sorunun çözümünü zorlaştırdığını ifade eden Özpamukçu, “Bazı temel ürünlerde çok sık yapılan bir karşılaştırma var, tarladan çıktığı ham fiyatı ile market reyonundaki rakam karşılaştırılıp, aradaki fark doğrudan marketin kârıymış gibi ifade ediliyor. Bu arada oluşan maliyetleri görmezden gelmek ve market reyonundaki satış fiyatına göre yorum yapmak son derece yanlış. Bu ürünlerdeki toplam pazar payımız da yüzde 10’u geçmiyor.” diye konuştu.

Sonraki Haber