Gıda perakendecilerinden sıfır atık için anlamlı proje
Dünyada ilk kez Türkiye tarafından ilan edilen Çevre Haftası 1-7 Haziran’da etkinliklerle kutlandı.
Bu kapsamda Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı öncülüğünde sektör temsilcileri anlamlı bir etkinliğe imza attı. Kampanya dahilinde aralarında A101, BİM, CarrefourSA, Hakmar, Metro, Migros, Onur Market ve Şok Market’in bulunduğu GPD (Gıda Perakendecileri Derneği) üyesi market zincirleri 5 Haziran Çevre Günü’nde 5 milyon adet tekrar kullanılabilir “Sıfır Atık Çantası”nı müşterilerine dağıttı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde yürütülen Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından başlatılan “sıfır atık” ve “sıfır atık mavi” projeleri ile atıkların denizlere ulaşarak kirliliğe neden olmasının önüne geçiliyor. Proje başlangıcından bu yana 16.5 milyon ton kâğıt/karton, 4.1 milyon ton plastik, 1.7 milyon ton cam, 0.4 milyon ton metal ve 1.5 milyon ton organik ve diğer geri dönüştürülebilir atıklar olmak üzere toplam 24.2 milyon ton geri kazanılabilir atık ekonomiye geri kazandırılırken, toplanan atıklardan 30 milyar TL ekonomik kazanç sağlandığı bildirildi. Bakanlık tarafından, üç yılda plastik poşet kullanımının yüzde 65 azaldığı, 550 bin ton plastik atığın oluşumunun engellendiği, yaklaşık 3.8 milyar TL tasarruf edildiği ve 22 bin 746 ton sera gazı salınımının engellendiği belirtiliyor.