Google, Mart 2025 Temel Güncellemesini yayınladı: Peki bu ne anlama geliyor?

İnternet devi Google, 8 ayın ardından arama algoritmasında önemli bir değişikliği simgeleyen Mart 2025 Temel Güncellemesini yayınladığını duyurdu. Peki bu ne anlama geliyor? Web sitesinin güncellemeden etkilendiği nasıl anlaşılır? Google ne açıklama yaptı?

Google, Mart 2025 Temel Güncellemesini yayınladı: Peki bu ne anlama geliyor?

İnternet devi Google'ın son bir yılda gerçekleştirdiği algoritma güncellemeleri nedeniyle, Türkiye başta olmak üzere pek çok ülkede bağımsız yayıncılık kötü etkilenmiş, pek çok internet sitesi kapanma kararı almıştı. 8 ayın ardından Google, dün akşam Mart 2025 Temel Güncellemesini yayınladığını duyurdu. Peki Google Temel Güncellemesi nedir? Web sıralamaları güncellemeden nasıl etkilenir? Web sitesinin güncellemeden etkilendiği nasıl anlaşılır? Web sitesi sıralama kaybettiyse ne yapılmalı?

8 AYDIR BEKLENEN GOOGLE GÜNCELLEMESİ YAYINLANDI

Google, Mart 2025 Temel Güncellemesini yayınladı: Peki bu ne anlama geliyor? - Resim : 1

Google, 8 ayın ardından arama algoritmasında önemli bir değişikliği temsil eden Mart 2025 Temel Güncellemesini yayınladığını duyurdu. Google tarafından yapılan açıklamada yeni güncelleme, "Bugün Google Arama için Mart 2025 temel güncellemesini yayınladık. Bu güncelleme, her türden siteden arama yapanlar için alakalı ve tatmin edici içeriği daha iyi ortaya çıkarmak üzere tasarlanmış düzenli bir güncelleme niteliğinde. Ayrıca bu yıl boyunca bir dizi iyileştirme yaparak içerik üreticilerinin daha fazla içeriğini ortaya çıkarmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bazıları zaten gerçekleşti; daha sonra yenileri de gelecek." sözleriyle duyuruldu.

Peki bu değişiklik ne anlama geliyor?

GOOGLE TEMEL GÜNCELLEMESİ NEDİR?

Temel Güncelleme, Google'ın algoritmasında yapılan geniş kapsamlı ve temel bir güncellemedir. Amacı, kullanıcıların alakalı ve güvenilir içerik bulmasını sağlayarak arama sonuçlarının kalitesini artırmaktır. Bu değişiklikler belirli siteleri hedeflemek için değil, kullanıcı amacını ve web içeriğinin gelişimini daha iyi yansıtacak şekilde sıralama faktörlerini ayarlamak için tasarlanmıştır.

Google'ın Mart 2025 temel güncellemesi, düşük kaliteli veya manipülatif uygulamaları ele alırken yüksek kaliteli, alakalı ve kullanıcı merkezli içeriğe öncelik vererek arama sonuçlarını iyileştirmeyi amaçlıyor.

TATMİN EDİCİ İÇERİKLER HAZIRLANMALI

Google, Mart 2025 temel güncellemesine özel yeni bir tavsiye paylaşmadı. Ancak daha önceki yıllardan yola çıkılarak, arama motorlarında sıralanmak için değil, insanlar için yararlı içerikler yazılması gerektiği biliniyor. Google bu konuda daha önce yaptığı açıklamada, "İnsanlar için tatmin edici içerikler hazırladıkları sürece, içerik oluşturucuların bu güncelleme için yapmaları gereken yeni veya özel bir şey yok. İyi bir sıralamaya sahip olamayanlar için yararlı, güvenilir, insanlara öncelik veren içerik oluşturma yardım sayfamızı okumanızı şiddetle tavsiye ediyoruz." demişti.

WEB SIRALAMALARI NASIL ETKİLENİR?

Her Temel Güncelleme web sitelerini farklı şekilde etkileyebilir. Bazıları sıralamalarda ilerleme kaydederken bazıları düşüş yaşayabilir. Bu noktada içerik kalitesi, kullanıcı deneyimi ve bilgi güvenilirliği gibi faktörler önemli bir rol oynar. Google, her sayfanın kullanıcı ihtiyaçlarını diğer mevcut seçeneklere kıyasla nasıl karşıladığını değerlendirir.

WEB SİTESİNİN GÜNCELLEMEDEN ETKİLENDİĞİ NASIL ANLAŞILIR?

Web sitenizin trafiğinde 13 Mart 2025'ten bu yana bir düşüş fark ettiyseniz, bu düşüş güncellemeyle ilgili olabilir. Yaşanan düşüşün güncellemeyle olan ilgisini tam olarak belirleyebilmek için aşağıdaki adımları izleyin:

Google Search Console'u kontrol edin: Önemli sayfalarınızda önemli düşüşler olup olmadığını analiz edin.

Arama Durumu Panosunu inceleyin: Bir sonuca varmadan önce güncellemenin tamamlanıp tamamlanmadığını doğrulayın.

Trafik dönemlerini karşılaştırın: Güncellemeden sonra en az bir hafta bekleyin ve verileri bir önceki haftayla karşılaştırın.

Arama sorgularını değerlendirin: Hangi anahtar kelimelerin etkilendiğini belirleyin.

SİTE SIRALAMA KAYBETTİYSE NE YAPILMALI?

Bir içerik denetimi gerçekleştirin: İçeriğinizin kullanışlı, orijinal ve kullanıcı arama amacına uygun olduğundan emin olun.

Kullanıcı deneyimini iyileştirin: Merca20'de yer alan habere göre hızlı, iyi yapılandırılmış ve mobil cihazlar için optimize edilmiş bir sitenin sıralamaları geri kazanma şansı daha yüksektir.

İçeriğinizin güvenilirliğini gözden geçirin: Google güvenilir ve iyi referanslanmış kaynaklara öncelik verir.

Köklü değişikliklerden kaçının: İçeriği hemen silmeyin; önce performansını değerlendirin.