Güneydoğu’ya ‘Mezopotamya’ markası

Güneydoğu Anadolu Bölgesi illerinin turizm değeri, "Mezopotamya" markası adı altında devlet destekli, uluslararası festival, fuar, sosyal medya ve diğer tanıtım etkinlikleriyle artırılıyor.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından finanse edilen, Kültür ve Turizm Bakanlığı desteğiyle GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (BKİ) koordinasyonunda Türkiye'nin bölgedeki turizm değerlerinin bir arada yerli ve yabancı ziyaretçilere sunulduğu "Mezopotamya" markası güçlendiriliyor.

Medeniyetlerin doğduğu eşsiz topraklarda, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan Göbeklitepe, Nemrut Dağı, Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri, lezzetleriyle Gaziantep, Şanlıurfa, kilise ve manastırlarıyla Mardin, doğal güzellikleriyle Halfeti, Hasankeyf, Botan Vadisi ile Cudi Dağı gibi mekanlara uğrayan ziyaretçilerin daha kaliteli zaman geçirebilmesi için rota çalışması yapıldı. GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Hasan Maral, bölgede artık GAP turları yerine Mezopotamya markası adı altında turizm faaliyetlerinin sürdürüldüğünü söyledi.

Sonraki Haber