Hamburgerinde bakteri çıkmıştı! Son 4 yılın en büyük düşüşünü yaşıyor
McDonald's, 2024'ün üçüncü çeyreğine ait bilançosunu açıkladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, şirketin küresel karşılaştırılabilir satışları, 2024'ün üçüncü çeyreğinde yüzde 1,5 azaldı. McDonald's küresel satışlarda son 4 yılın en büyük düşüşünü yaşıyor.
McDonald's'ın küresel karşılaştırılabilir satışları, bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 1 azalarak 2020'den bu yana ilk kez düşmüştü. McDonald's, geçen hafta bazı restoranlarında üretilen hamburgerlerde koli basili (E.Coli) bakterisinin tespit edilmesinin ardından hisselerinde sert kayıplar yaşamıştı.
YÜZDE 3,5 KAYIP
McDonald's'ın küresel satışları, bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 1,5 azalırken, üst üste 2'nci çeyrekte düşüş kaydetti. Söz konusu dönemde restoran zincirinin ABD satışları yüzde 0,3 artarken, 'Uluslararası İşletilen Piyasalar' segmenti satışları yüzde 2,1 ve franchising haklarını stratejik ortaklara lisansladığı restoranların bulunduğu 'Uluslararası Gelişmiş Lisanslı Pazarlar' segmenti satışları yüzde 3,5 düştü.
Bilanço açıklamasında, "Orta Doğu'daki savaşın devam eden etkisi ve Çin'deki olumsuz karşılaştırılabilir satışlar, Latin Amerika'daki karşılaştırılabilir olumlu satışlarla dengelendi" değerlendirmesi yer aldı. Şirket, Fransa ve İngiltere'de de satışlarının düştüğünü bildirdi.
Şirket'in geliri, yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3 artarak 6,87 milyar dolar oldu. Şirketin geliri, bu dönemde 6,82 milyar dolar olan piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleşti. Şirketin net kârı ise üçüncü çeyrekte yüzde 3 azalışla 2,26 milyar dolara geriledi. Şirket geçen senenin aynı döneminde 2,32 milyar dolar kâr elde etmişti.
Geçen senenin üçüncü çeyreğinde 3,17 dolar olan şirketin hisse başına kârı da 2024'ün ayını döneminde 3,13 dolara geriledi. Markanın Üst Yöneticisi (CEO) Chris Kempczinski, finansal sonuçlara ilişkin açıklamasında, tüketicilerin harcamaları konusunda dikkatli olmaya devam ettiğini belirtti.
BOYKOTUN ETKİSİ
Restoran zincirinin geliri, geçen yılın son çeyreğinde Orta Doğu'daki çatışmaların şirketin satışlarını etkilemesiyle piyasa beklentilerinin altında kalırken, bu yılın ilk çeyreğinde Orta Doğu'daki restoranlarını da içeren pazar grubundaki satışları gerilemişti.