Hazır giyim dijitalleşiyor
İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, yenilikçi, yaratıcı, küresel rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa etmek için kolları sıvadıklarını söyledi.
Gültepe, “Sürdürülebilir üretim, dijital tedarik ve değer zinciri temelinde sektörü yeniden konumlandırıyoruz. Bütün bu çalışmalarla birlikte orta vadede ihracatımızı 40 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), 2018’de başlattığı ‘Tasarımdan Üretime: Türkiye’de Hazır Giyim Sektörünün Dijital Dönüşüm Projesi’nin ‘merkez üssü’ konumundaki Dijital Dönüşüm Merkezi (DDM)’nin hizmete açıldığını duyurdu.
2018 yılında Avrupa Komisyonu tarafından onaylanan projeyle, Avrupa Birliği’nin “Dijital Dönüşüm Strateji” çalışmasının hazır giyim sektörüne adapte edilebilmesi, dijital dönüşüm stratejisinin ve bu alanda sektöre yönelik bir yol haritasının oluşturulması hedefleniyor. İstanbul Moda Akademisi ve İHKİB bünyesinde proje kapsamında kurulan DDM ile sektörde dijital dönüşüm odaklı hizmetler sunulacak.
Mustafa Gültepe, “Proje ile AB Dijital Tek Pazar Stratejisi’ni Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörüne uyarlayacağız. Ticaret Bakanlığımızın onayı doğrultusunda paydaşlarımızla 1,9 milyon Avro işletme sermayesi katkısı sağladığımız projenin ana üssünü Dijital Dönüşüm Merkezi (DDM) oluşturuyor. Firmalarımız buranın imkânlarını kullanarak iş süreçlerini daha verimli hale getirebilecekler. Maliyet avantajının yanı sıra ürünlerini e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşıyabilecekler. Sektörün hizmetlerimizden maksimum düzeyde yararlanabilmesi için DDM’nin ‘Model Fabrika’ statüsünü kazanmasını hedefliyoruz.” dedi.