Hepsiburada yapay zeka ile e-ticaret deneyimini zenginleştiriyor

Hepsiburada’nın sunduğu yapay zeka destekli uygulamalar sayesinde çevrimiçi alışveriş yapma ve ürün satma deneyimi zenginleşiyor; müşteriler ve iş ortakları, geleceğin e-ticaretini bugünden deneyimliyor

E-ticaretin hızla yaygınlaşması, markaların teknolojiyi kullanarak müşteri deneyimini iyileştirmeleri konusunda büyük bir rekabeti beraberinde getirdi. Bu rekabetin liderlerinden Hepsiburada, teknoloji alanında yeni trendleri belirlerken bir yandan da müşterilerinin ve iş ortaklarının deneyimini bir üst seviyeye taşıyan pek çok teknolojik yeniliği hayata geçiriyor. 12 milyon müşteriyi, 100 binin üzerinde iş ortağının sunduğu 195 milyon ürün ile buluşturan Hepsiburada, müşterilerine ve iş ortaklarına akıcı ve pürüzsüz bir deneyim sunmak için yaklaşık bin yazılımcısıyla yerli teknolojileri geliştirerek e-ticarette öncü bir rol oynuyor. Ayrıca, kullanıcı yorumlarından reklam çözümlerine; kargodan alışveriş listesi oluşturmaya kadar pek çok aşamada yapay zekâ ve makina öğrenmesi gibi ileri teknolojileri çözümlerine dahil ediyor.

Kendi teknolojilerini üretip, bu alanlarda sürekli olarak yeni çalışmalar, projeler gerçekleştiren Hepsiburada’nın ürettiği yeni teknolojiler, müşteri deneyimini daha da iyileştirirken, bu teknolojilerden platformda yer alan KOBİ’ler, satıcılar ve girişimci kadınlar da faydalanarak dijital dönüşüme ayak uydurabiliyor.

Pek çok alanda yapay zekayı verimliliği artırmak için kullanan Hepsiburada’nın, Türkiye’nin en büyüklerinden biri olan Ar-Ge Merkezinde büyük bir veri bilimi ekibi ve farklı alanlarda uzmanlaşmış, proje bazlı çalışan veri bilimi uzmanları görev yapıyor. Büyük veri olmadan yapay zekanın etkili çalışmayacağı felsefesi ile 2017’den beri ciddi yatırımlar yaparak veri gölü ve veri kataloğu oluşturan Hepsiburada, bu çalışmalar ışığında da dünü doğru yorumlamak, bugünün farkında olmak ve geleceğe dönük kararları doğru almak adına veri güdümlü sistemler ile çalışmalarını sürdürüyor. TÜRKİYE’DE BİR İLK Hepsiburada, müşterilerine daha iyi alışveriş deneyimleri sunmak için yapay zeka teknolojisini ürün incelemeleri ve değerlendirmeleri aşamasında yoğun bir şekilde kullanıyor. "Değerlendirme Özeti" bölümü, yapay zeka temelli bir çözüm olan Chat GPT ile entegre edildi. Bu sayede tüm müşteri yorumlarını tarafsız bir şekilde analiz edebilen Hepsiburada üzerinden alışveriş yapan kullanıcılar, binlerce yorum arasında kaybolmadan ürün hakkında hızlı ve güvenilir bilgi edinebiliyorlar. Türkiye'de ilk kez Hepsiburada tarafından sunulan bu uygulama, müşterilere tüm ürün yorumlarının bir paragraflık özetini sunarak daha bilinçli alışveriş yapmalarını sağlıyor.

YAPAY ZEKA TÜM SÜREÇLERDE

Çok büyük bir ekosistem olan Hepsiburada’nın anomalileri tespit eden ve yapay zeka tabanlı çalışan sistemleri de bulunuyor. Bu sistemler kullanıcı yorumlarından fiyatların belirlenmesine, dolandırıcılığı önlemekten içeriğin kontrolüne kadar birçok noktada kullanılıyor. Bu sistemlerden biri olan Fiyat Anomali Tespit Motoru, satıcılardan birinin farklı ve yüksek bir fiyat yüklemesi durumunda, yapay zeka sayesinde bu durumu hemen tespit ediyor ve Hepsiburada’yı uyarıyor.

HIZLI YORUM İLE DAHA FAZLA KATILIM

Hepsiburada, müşterilerini ürünleri hakkında yorum yapmaya teşvik etmek için ChatGPT entegrasyonunu kullanarak kullanıcı deneyimini daha da ileri taşıyor. "Hızlı Yorum" uygulaması, kullanıcılara satın aldıkları ürünle ilgili yorum yazmayı kolaylaştırıyor. Bu, müşterilerin alışverişlerini daha kişisel ve katılımcı bir deneyim haline getiriyor. Sadece renk, biçim üzerine değil yapay zeka sayesinde kullanıcının ürünün işlevine de ilişkin daha önemli ve akılcı yorumlar yapmasını sağlamak üzere müşteriye özel mesaj gönderen Hepsiburada, müşterilerini yorum yapmak üzere harekete geçiyor.

AKILLI ŞEF İLE DİJİTAL MARKET ALIŞVERİŞİ

Hepsiburada, teknolojiyi sadece alışverişle sınırlamıyor; aynı zamanda günlük yaşamımızın bir parçası olan yemek hazırlığına da getiriyor. Hepsiburada’nın kullanıcılarına sunduğu Akıllı Şef adlı uygulama, market alışverişlerini dijital platformlardan yapan kullanıcıların yemek tarifleriyle alışverişlerini kolayca birleştirmelerine olanak tanıyor. Akıllı Şef uygulaması, ChatGPT tarafından oluşturulan yemek tarifleri ile kullanıcıların sepetlerini kolayca hazırlayıp sipariş vermelerini sağlıyor. Bu sayede kullanıcılar, alışveriş deneyimlerini daha hızlı ve pratik hale getiriyorlar. Hepsiburada, e-ticaretin geleceğini şekillendiren bu yeniliklerle müşterilerine daha iyi bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Hepsiburada yapay zeka temelli entegrasyonları ve Akıllı Şef uygulaması ile alışveriş deneyimini kolaylaştırmak ve kullanıcıların karar süreçlerini hızlandırmak için adımlar atarken, hayata geçirdiği yeniliklerle kullanıcı memnuniyetini ve kolaylığını ön planda tutuyor. Yapay Zeka tabanlı geliştirilen tavsiye motorları kapsamında Hepsiburada ayrıca uzun süredir müşterilerine önceden yaptığı alışverişlere uygun olarak, karakterini anlayarak alışverişi esnasında benzer ve anlamlı ürünler önerdiği 'Senin İçin Seçtiklerim', 'Sana Özel Fırsatlar' gibi alışverişi kolaylaştıran uygulamalar sunuyor.

KOBİ’LERİ DİJİTAL DÜNYAYA TAŞIYOR

Hepsiburada müşterilerine yönelik geliştirdiği yapay zeka teknolojilerinin yanı sıra, satıcılarının da yapay zeka gibi teknolojilere erişimini artırıyor ve KOBİ’lerin teknolojiye erişimini demokratikleştiriyor. Bu doğrultuda yapay zekaya dayalı uygulamalarıyla satıcılarına hangi ürünlerin daha iyi satabileceğini gösteren Merchant Reco Engine ile Anadolu’nun herhangi bir ilinde Hepsiburada üzerinden satış yapan bir esnaf, yapay zekaya dayalı bu ürün sayesinde satışlarını artırabiliyor. Bununla birlikte sistemdeki ürünlerin fiyatlarının tek tek elle değiştirilmesi ve yüklemesi, ürün sayısının çok fazla olması nedeniyle satıcıları oldukça zorlayan bir süreç haline gelmiş durumda. Hepsiburada, bu zorluğun aşılabilmesi ve satıcıların ürün fiyatlarını kolayca değiştirilebilmesi ve yükleyebilmesi aşamalarını da yapay zekaya devretmek üzere çalışmalarını sürdürüyor. Hepsiburada ayrıca, ürün tanımı kalitesini artırmak üzere de çalışmalarını sürdürüyor. Hepsiburada’nın geliştirdiği uygulama, satıcıların ürün özelliklerini daha doğru ve tam bir şekilde doldurarak hem Hepsiburada müşterilerinin daha bilinçli alışveriş yapmasını sağlayacak hem de pazaryerini kullanan satıcıların ürünlerini sunmak için harcadıkları zamanı azaltabilecek.

TİCARETİN DİJİTALLEŞMESİNDE LİDER

Teknolojinin gelişimi, yapay zeka, artırılmış gerçeklik gibi teknolojiler Hepsiburada’ya daha iyi kullanıcı deneyimi sunmak için yol gösterirken, aynı zamanda iş süreçlerinde de verimliliği artırıyor. Hepsiburada bu doğrultuda, HepsiJet ve Hepsipay gibi farklı iş kolları ile sunduğu imkanlarla ticaretin dijitalleşmesine liderlik ediyor. Bu teknolojileri farklı markalara ve iş yerlerine de açarak yarının ekonomisinin inşasına destek oluyor. “Hepsiburada Sözü” ile Yarın Kapında ve Kapında İade hizmetlerini müşterilerine sunan Hepsiburada’nın bu iddiasının altında ise lojistik alanında gerçekleştirdiği yatırımlar yer alıyor. Yapay zekaya dayalı ve TÜRKPATENT onaylı Çok Araçlı Rota Optimizasyonu sayesinde teslimat başarısını ve hızını artıran firma, günlük seyahat mesafesinde yüzde 8 azalma ile yakıt tasarrufu da sağlıyor. Bu sayede CO2 salımında yıllık yaklaşık 30 bin ağaca denk azalış sağlanıyor. Çevre açısından faydalarının yanı sıra bu inovasyon, son mil kuryeleri için günlük teslimat sayısını artırıyor, müşterilere teslimattan 3 saat önce uyarı gönderme imkânı sağlanıyor. Hepsiburada alışverişi artık sadece bir işlem değil, bir deneyim haline getirirken, geleceğin e-ticaret deneyimini bugüne taşıyor.

SATICILAR İÇİN REKLAM DESTEĞİ

Hepsiburada ayrıca HepsiAd platformunda satıcıların en uygun şekilde kendilerini tanıtabilmeleri için akıllı algoritmalar kullanarak, işletmelere platformdaki ve farklı e-ticaret sitelerindeki faaliyetleri için yapay zekaya dayalı yeni nesil reklam ve pazarlama çözümleri sunuyor.

Sonraki Haber