Hollanda’da posta hizmetleri zararda: Pula zam geldi

Hollanda merkezli posta ve paket şirketi PostNL, uğradığı zararı posta puluna yaptığı zamla kapatacak. Temmuz ayında normal mektup pulu 5 sent zamlanarak 1 avro, 14 sent olacak.

Hollanda'da posta şirketi PostNL, bu yılın ilk çeyreğinde uğradığı 8 milyon avro zararı posta puluna yapacağı zamla kapatacağını umuyor. Ocak ayında bir pulun fiyatını 1.01 avrodan 1.09 avroya yükseltmişti. Şirket, yeni fiyat artışının, yıllık fiyat artışına ilişkin yasal kapsam dahilinde olduğunu vurguladı.

PostNL Genel Müdürü Maurice Unck, "Haftada beş gün posta hizmeti vermek zorundayız ve az posta olmasına rağmen maliyetler gittikçe artıyor" diyerek posta puluna yapılan zamdan hiç de memnun olmadığını söylüyor.

Bir yıl önce aynı dönemde 4 milyon avro zarar eden PostNL'de gelir azalırken, maliyetler keskin bir şekilde arttı. Şirket, bu artışı esas olarak dağıtım personeline ödenen maaşların yükselmesine bağlıyor.

Hollanda postası

Ocak 1997'de, Hollanda devletine ait posta servisi KPN, devralma işlemini tamamladıktan sonra TNT Limited'i satın almak için taşındı. Ertesi yıl KPN, PTT Post ile birleşerek TNT Post Group adında yeni bir grup oluşturdu. Grup daha sonra Amsterdam, Londra, Frankfurt ve New York borsalarında işlem gördü.

Birleşmenin ardından TPG, Belçika'da bir Avrupa Ekspres Merkezi, Hollanda'da bir karayolu merkezi açtı ve bir Fransız şirketi olan Jet Services'i satın aldı. TNT Post Group, TNT NV'nin ayrı bir şirket haline gelmesinden ve PostNL olarak yeniden adlandırılmasından önce 2005 yılında adını TNT olarak değiştirdi.

Eskiden TNT NV olan PostNL, Avrupa'daki birçok ülkede paket ve posta teslimatının yanı sıra e-ticaret lojistik çözümleri sunan bir posta hizmetidir. Hollanda merkezli, diğerlerinin yanı sıra Almanya, İtalya, Belçika ve Birleşik Krallık'ta da operasyonları var ve Euronext Amsterdam'da halka açık bir şirkettir.

PostNL nakliye ve takip, dünya çapında 46.000'den fazla PostNL işveren tabanına sahip en büyük nakliye şirketidir. Bununla birlikte, PostNL yalnızca posta ve paket teslimatına odaklanmakla degil, aynı zamanda PostNL'nin perakendeciler, lojistik şirketleri, e-ticaret ve çevrimiçi pazaryerlerinin yanı sıra düzenli tüketiciler de dahil olmak üzere müşterilerine sunduğu satın alma sonrası deneyime odaklanır.

PostNL merkezi Hollanda'da bulunmaktadır. Ancak, Hollanda'da ofisler, işleme merkezleri, depolar, paket sevk noktaları ve paket teslimat işleme merkezleri dahil olmak üzere 5.700'den fazla PostNL hizmet noktası bulunmaktadır.

PostNL'nin Avrupa'daki başlıca rakipleri arasında şunlar yer alıyor: GEODİS, TNT ve DHL.

Sonraki Haber