Yunanistan kıyımıza kadar girmişken! ‘Diplomasi ile aşacağımıza inanıyorum…’

Yunanistan Ege'de balıkçılarımızı silahla taciz ediyor, karasularımızı ihlal ediyor... Türkiye ise düşük tonda yanıt veriyor. Son olarak İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya açıklama yaptı. Ege adalarından bize ABD silahı doğrultan Yunanistan'la, sorunları 'diyalog yoluyla' aşacaklarını söyledi.

Yunanistan’ın Ege’deki tacizleri diyalog toplantılarından sonra arttı. Türkiye’nin düşük tondaki yanıtları tacizleri durdurmuyor. Son olarak Yunan Sahil Güvenliği türk balıkçı teknesini havaya atış yaparak taciz etti. Dışişleri Bakanlığı ise tepki gösterildiği açıklaması yaptı.

Konu gündemde… Dün A Haber yayınına katılan İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya da Yunanistan’ın taciziyle ilgili soruyu yanıtladı. Bakan, sorunu ‘diyalogla’ çözmek istediklerini ifade etti.

Yunanistan Denizcilik ve Ada Politikaları Bakanı Christos Stylianides görüştüğünü hatırlatan Yerlikaya "Pazartesi günü tekrar görüşeceğiz. 'Büyük üzüntü duyduğunu, bu konuyla ilgili soruşturma açtığını, sorumlular hakkında gereken işlemleri yapacağını ve tekrar olmamasıyla ilgili de büyük bir hassasiyetle çalışma yaptığını' kendisi bana söyledi.” dedi.

‘KİMSE RAZI OLMAZ’

Yerlikaya açıklamasına düşük tonda devam etti: “Burada şunun altını çizmemiz lazım, mesafe çok yakın 3 mil. Mesafe ne kadar kısa, tekne ne kadar hızlı olursa olsun o görüntüleri gören hiç kimse bundan razı olmaz, kabul edemez bunu. Biz de kabul etmiyoruz, onu söyledik. Tekrar olmaması ile ilgili kararlılığımızı paylaştık. Dışişleri Bakanlığımız da açıklamasını yaptı. Önemli olan şey şu, bir daha olmayacağıyla ilgili bir samimiyetin olması. Bunu görüyoruz ve bakacağız hep beraber.

KARARLILIK GÖSTERİLİYORMUŞ

“Bizim de zaman zaman balıkçılarımızın Yunanistan sınırına gittiği zaman veya onların balıkçılarının teknelerinin buraya geldiği zaman bunu bizim aklı selimle ama uluslararası hukukta yapmamız gereken normlar neyse ona göre bunu yapmamız lazım. Bunu da yapıyoruz, bu kararlılığı gösteriyoruz.

‘DİPLOMASİ VE İLETİŞİM GÜCÜ…’

“Liderlerin ve heyetlerin ziyaretiyle gayet iyiye doğru giden bir diplomatik ilişki var. Burada iletişimin gücüne inanıyoruz ama vatandaşlarımızın razı olmayacağı, kabul edemeyeceği hiçbir şeye zaten bizim razı olmamız mümkün değil. Bunu da diplomasinin ve iletişimin gücüyle aşacağımıza inanıyorum."

KAÇ SURİYELİ DÖNDÜ?

Yerlikaya yayında Türkiye’deki göçmen ve sığınmacıların sayısını da paylaştı. Yerlikaya, Türkiye'de 4 milyon 384 bin yasal kalış hakkı olan yabancı bulunduğunu, 3 milyon 92 bin geçici koruma altındaki Suriyeli olduğunu bildirdi:

"Gönüllü, güvenli ve onurlu geri dönüş"le ilgili rakamları da paylaşarak, "2016-2024 yıllar arasında toplam 715 bini aşkın Suriyeli karşı tarafa gitmiş. 1 Haziran 2023 yani bu kabine döneminde 160 bin 236'sı gitmiş.

SON GÜNLERDE YAŞANAN TACİZLER

Yunan Sahil Güvenliği pervasızca karasularımızı ihlal ediyor. Geçen günlerde bir Yunan sahil güvenlik teknesi Datça'da kıyımıza kadar geldi! Bahanesi ise 'bir göçmen kaçakçısını kovalamak...'

Sonrasında da Bodrum'un Akyarlar açıklarında bölgede ava çıkan Türk bayraklı 'Barbaros 4' isimli balıkçı teknesi, Yunanistan Sahil Güvenlik Botu tarafından havaya ateş açılarak taciz edildi.