İKMİB'de yarış hızlandı üçüncü aday Kaya oldu

TİM çatısı altındaki ihracatçı birliklerinde seçim ayı yaklaşırken yeni adaylar da çıkmaya başladı. Son havadis İKMİB'den. İKMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özcan Doğu Kaya, aday olduğunu çevresine duyurdu.

RECEP ERÇİN / KULİS

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) çatısı altındaki ihracatçı birliklerinde seçim ayı yaklaşırken yeni adaylar da çıkmaya başladı. Son havadis İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB)'nden. Nisan ayında yapılacak seçimlerde mevcut başkan Adil Pelister geçen günlerde adaylığını duyurmuştu. İlk adaylık açıklayan isim ise İKMİB Yönetim Kurulu Üyesi Tayfun Koçak'tı. Duyduğumuza göre İKMİB'de bir aday daha çıktı. İKMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özcan Doğu Kaya, aday olduğunu çevresine duyurdu. Böylece 2018 seçimlerinde PAGEV Başkanı Yavuz Eroğlu'na karşı zafer kazanan Pelister'in yönetiminden mevcut başkan ile birlikte üç aday seçim yarışına girmiş oldu. Kulağımıza gelen bilgiler bir adayın daha çıkabileceği yönünde. 25 milyar dolardan fazla ihracatı, 18 civarında alt birliği ve 18 bin üyesiyle İKMİB, hemen her seçimde rekabetin olduğu en gözde birlikler arasında yer alsa da ilk kez aynı yönetimden bu kadar aday çıktığını görüyoruz.

VERİ ODAKLI ÇALIŞACAK

Aldığımız kulis bilgisi üzerine Özkan Doğu Kaya'yı aradık. Kauçuk Derneği Başkan Yardımcısı da olan Kaya, sektörün yakından tanıdığı bir isim. Murat Akyüz döneminde de İKMİB yönetiminde bulunan Kaya, iki dönemlik bir tecrübeye sahip. Son 11 yıldır aile şirketinde çalışan Kaya, 4 yılı eğitim 4 yılı da çalışma hayatı olmak üzere ABD'de yaşamış. Bilgisayar mühendisi olan Kaya, 4 yıl boyunca Microsoft'ta yazılımcı olacak çalıştığı için sektörler özelinde veri odaklı projeler yapacağını aktardı.

BİR TEK KENDİNİ DEĞİL EKİBİ ÖNE ÇIKARACAK

Daha önce kauçuk sektörü özelinde projelendirilmeye başlanan ancak geçen beş yılda dört sektöre çıkan Kimya Teknoloji Merkezi Projesi'nin de yürütücülüğü ve sorumlu kişisi olan Kaya yaptığımız kısa sohbette şunları söyledi: “Ekip çalışması ile gideceğiz. İKMİB vesilesiyle birçok sektörü yakından tanıdık. Kimya çok büyük bir sektör. Alt sektörlerin birçoğunun çalışma prensipleri, pazarlama stratejileri farklı. Adaylığımızda her sektörden ismin olmasıyla daha kolektif bir yönetim anlayışla hareket edeceğiz. Tek kişinin öne çıktığı bir yönetim değil. Aday olmamızın temel sebebi ekip çalışmasını daha iyi yapacağımızı düşünmemiz.”

ASLAN LİDERİĞİNDE MÜCADELE SÜRECEK

Çelik İhracatçıları Birliği (ÇİB) Başkanı Adnan Aslan da, nisan ayında yapılacak olağan seçimli genel kurulda yeniden aday olduğunu açıkladı. ÇİB Başkanı Adnan Aslan, yeniden adaylık süreci ve sektörün karşılaştığı meydan okumalarla ilgili bilgi verdi. Aslan yazılı açıklamasında, küresel çelik sektöründe korumacılık politikalarının geçen yıl da devam ettiğine dikkat çekerek, "Birlik olarak bir yandan ihracatımızı artırmanın yollarını ararken, diğer yandan haksız uygulamalara karşı mücadelemizi hukuksal boyutta sürdürüyoruz. Geçen yılın sonuna doğru ABD ile AB arasındaki çelik ithalatında gümrük tarifeleri anlaşma ile kaldırıldı. Dünya çelik ticaretindeki engellerin biraz daha gevşeyeceğini düşünsek korumacılığın başka alanlara kayacağı yönünde de bir öngörümüz var." diye konuştu.

İKLİM SOĞUMADAN İLETİŞİMİ ARTIRACAK

Öte yandan Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, ocakta eşik değer 50’nin üzerinde kalarak imalatçıların ihracat ikliminde üst üste 12. ay iyileşmeye işaret etti. Bununla birlikte aralıkta 53.9 olarak ölçülen endeks ocakta 52.3’e gerileyerek Şubat 2021’den beri en düşük seviyede kaydedildi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ise bünyesinde, Türk ihraç ürün ve sektörlerinin dünya çapındaki bilinirliğini artırmak amacıyla, BBC World News ile iş birliğine gitti. Buna göre; BBC World News, Gıda&Tarım, Tekstil&Mücevher, ve İnovasyon&Teknoloji konularında belgesel niteliğinde 3 yapım hazırladı. Türkiye’nin ihraç ürünleri, filmler aracılığıyla BBC’nin 4 kıtadaki 1 milyara yakın izleyicisine tanıtılmaya başlandı. TİM Başkanı İsmail Gülle “Hedeflerimize ulaşmak için gerek sektörel gerekse ‘Made in Türkiye’ markası özelinde yapılan her tanıtım çalışması oldukça önem arz ediyor.” dedi.

Sonraki Haber