İstanbul fiyatta Avrupa'yı yakaladı
Mayıs ayında İstanbul'daki otellerin oda fiyatları 2019'a göre yüzde 56 artışla 127.4 avroya çıktı. Avrupa'da bu tutar 129.85 düzeyinde. İstanbul oda başı gelirde ise 99.88 avro ile Avrupa'yı geride bıraktı. İTO Başkanı, dolulukta da Avrupa'yı geçen İstanbul'un tanıtımı için TGA'dan özel önem istedi
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), TÜROB Geleneksel Öğle Yemeği’nde sektöre ilişkin veriler paylaşıldı. TÜROB Başkanı Müberra Eresin'in verdiği bilgilere göre, İstanbul’da Mayıs 2022 otel dolulukları yüzde 78.4 oldu. 2019 yılı Mayıs ayında bu oran yüzde 58.2'di. İstanbul’da günlük satılan oda bedeli Mayıs 2022’de 127.4 avro oldu. 2019 yılında bu tutar 81.7 olmuştu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler ise Mayıs 2022’de 99.8 avro olarak ölçüldü. Bu tutar da 2019’da 47.5 avroydu. Avrupa toplamına baktığımızda Mayıs 2022'de otel doluluk oranı yüzde 70.3'te kaldı. Avrupa'da oda başı fiyat 129.85 avro olsa da oda başı gelir 91.34 avroda kaldı. Buna göre İstanbul hem doluluklarda hem de oda başı gelirde Avrupa'yı geride bıraktı. Bu yılın ilk 5 ayına baktığımızda ise İstanbul’da doluluklar yüzde 66.8 oldu.
ODA GELİRLERİ ARTIYOR
Fiyatlarda ve oda gelirlerindeki yükselişin çok sevindirici olduğunu belirten Eresin, “Şunu büyük bir memnuniyetle belirtmeliyim ki; İstanbul’un hem mayıs ayında hem de beş aylık dönemde doluluk ve oda başı gelir ortalaması Avrupa destinasyonları ortalamasının üzerine çıktı. Ocak-Mayıs döneminde; günlük satılan oda bedelimiz 2022’de 104.98 avro olarak ölçüldü. Bu tutar 2019’da 80.4 avro olmuştu. Ocak-Mayıs 2022’de; toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler 2022’de 70.1 avro olarak ölçüldü. Bu tutar 2019’da 55.5 avro olmuştu.” dedi.
“Türkiye genelinde otel dolulukları Mayıs 2022’de yüzde 70.3, ADR olarak adlandırılan günlük satılan oda bedeli 103.9 avro, RevPAR olarak adlandırılan oda başı gelirler de 73.1 avro oldu. Mayıs 2019’da otel dolulukları yüzde 54.6, oda bedeli 68.5, oda başı gelirler 37.3 avro olmuştu.” bilgisini veren Eresin, “TÜROB, İTO, ICVB ve sektör kuruluşları olarak kamu-özel sektör işbirliğinde atılan adımlar ile Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve Türkiye Turizm Geliştirme ve Tanıtma Ajansı (TGA) tarafından yürütülen sonuç odaklı tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonrasında turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına güçlü desteğini vermeye devam edeceğine inanıyoruz.” diye konuştu.
İSTANBUL'UN FARKI OLMALI
Conrad İstanbul Bosphorus’ta düzenlenen toplantıya İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, konuk konuşmacı olarak katıldı. İstanbul'un turizmdeki önemine işaret eden Avdagiç, İstanbul'un gelir anlamında TGA'ya en büyük desteği sağladığını ancak TGA'nın İstanbul'a yönelik çalışmalarının yeterli olmadığını “TGA'nın ortaya koyduğu çerçeveden memnun değilim” şeklinde ifade etti. Deniz, kum, güneşin dışında da bir tanıtım anlaşıyının hakim olması gerektiğini dile getiren İTO Başkanı, “İstanbul'un tanıtımının çok farklı ve özel yapması beklentisi içindeyim.” ifadelerini kullandı. “İstanbul yaratılışta turizme doğmuş bir şehirdir. İstanbul’da 2022’nin ilk 5 ayında 5 milyon 284 bin 714 yabancıyı ağırladık.” diyen Şekib Avdagiç, şunları söyledi: “İstanbul markasının en büyük ustası ve yapıcısı turizmdir. Biz biliyoruz ki, İstanbul’u parlatacak ve İstanbul’daki tüm sektörlere katma değerler ilave edecek sektör turizmdir. Bugün, gururla söyleyelim ki tüm Avrupa’nın en genç ve yeni otelleri İstanbul’da bulunuyor. İstanbul’un otel ve hizmet altyapısı tüm dünyada parmakla gösteriliyor. Ne mutlu bize ki şehrimizde yer alan sayısız yerli ve yabancı otel zincirine her gün bir yenisi daha ekleniyor ve şehrimizin kapasitesi büyüyor.”