Karavana talep arttı

Kovid-19 salgını tatil tercihini de etkiledi. Üretici, geçen yıl artan karavan talebine yetişemedi. Bu yıl da talebin devam ettiğini söyleyen üreticiler, Türkiye’nin ihracatta da öne geçeceğini belirtiyor.

Karavan turizmine Türkiye'de ilgi her geçen yıl artarken üreticiler, artan talebi karşılamakta zorlanıyor. Tüm dünyayı etkisi altına alan yeni Kovid-19 salgını, tatilcilerin tercihlerini de değiştirdi. İzole tatil arayışına girenler, doğa turizmine yöneldi. Karavan tatiline arttı. Turizmciler ve karavan üreticileri, karavan turizmine bu sezon talebin daha da artacağını öngörüyor. Üreticiler, geçen yıl talebe yetişemediklerini ifade ediyor. Fiyatları ise donanımına göre 75 bin ile 200 bin lira arasında değişiyor.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Karayolları Turizmi İhtisas Başkanı Kerem Serkan Çoban, sürdürülebilir turizm için kamp ve karavan turizmini önemsediklerini söyledi. Kamp ve karavan sektörüne yabancı turistlerin de ilgi gösterdiğini aktaran Çoban, bu konuda artan talebe yönelik Türkiye'nin adımlar atması gerektiğini vurguladı. AB ülkelerinde 5,8 milyon karavan olduğunu belirten Çoban, "Almanya'da 1,2 milyon karavanın hareket halinde olduğu biliniyor. Türkiye'de resmi bir rakam yok ama 25 bin civarında olduğu tahmin ediliyor" dedi.

Satın almanın yanında kiralamanın da talep gördüğüne işaret eden Çoban, ulusal araç kiralama firmaların da artık bu konularda yatırım yaptıklarını ifade etti. Çoban, "Çok yakında bu işin merkezi olan Avrupa'ya da çok ciddi karavan satan bir ülke olacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.

KAMP ALANI SAYISI ARTMALI

Avrupa ülkelerinde 2018 verilerine göre 25 bin karavan kamp alanı bulunuyor. Çoban kamp alanları ile ilgili de bilgi verdi: "Bunların yüzde 35'i Fransa'da. Fransa ile birlikte Almanya, İspanya ve İtalya ise toplamın 70'ini oluşturuyor. Komşumuz Yunanistan'da 200'lerde. Biz de ise yaklaşık 150 olduğu tahmin ediliyor. TÜRSAB olarak bu konuyla ilgili çalışmalarımız var. Karavanı bir turizm ürünü olarak düşünüyoruz. Türkiye'de bulunan 150 karavan kamp alanı sayısının artması lazım. Hem de uluslararası standartlara uygun olarak artırmalıyız. Yerel yönetimler konuya ilgili. Özel sektörün de yatırımı olacaktır. Vergi ve sigorta ile ilgili yaşanan sıkıntılar aşılmalı."

TÜRKİYE ATAĞA GEÇTİ

İzmir'de bulunan Ortiz Karavan'ın sahibi Murat Yılmaz, yaklaşık 5 yıldır karavan üretimi yaptıklarını söyledi. Yılmaz, "Daha önce de ilgi vardı ama gerçek anlamda talep patlaması ise salgınla oldu. Biz geçen yıl karavan yetiştiremedik. Bu sene de ilgi devam ediyor. Üretici sayısının da artmasına rağmen taleplere yetişemiyoruz. Ülke olarak ciddi bir atağa geçtik. İhracat da yapılıyor. Gelecek yıllarda Türkiye, karavan üretiminde dünyaya yön verecek" diye konuştu.

Yılmaz, karavan alacaklara ihtiyacı doğru şekilde belirleyip iyi araştırmalarını önerdi. Yerli üretimde marka sayısının hızla arttığını vurgulayan Yılmaz, "Karavan fiyatları 75 bin liradan başlıyor, 200 bine kadar çıkabiliyor. Fiyatlar markaya, donanıma göre değişiyor" dedi.

Toplumun her kesiminin bir karavan tutkusu olduğunu ifade eden Yılmaz, "Bir defa karavanla tatil yapan kolay kolay vazgeçemez. Ülke olarak da ciddi bir atağa geçtik. İhracatta yapılıyor. Gelecek yıllarda Türkiye, karavan üretiminde dünyaya yön verecek. Buna inancımız tam" değerlendirmesinde bulundu.

Sonraki Haber