KDV'ye rağmen tarife zamları enflasyonun altında kalacak
Vodafone, Red’li müşterilerine sağladığı ekonomik faydaların etki analizini içeren sunumu kamuoyu ile paylaştı.
Gelenekselleşen yıllık Vodafone Red toplantısı İzmir'de yapıldı. Biz de şirketin davetlisi olarak etkinliği takip ettik. Toplantıda yaptığı sunumun ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, tarifelerdeki fiyat artışlarının müşterilerin kontrat yenilemelerinde yansıtıldığını bunun dışında süren kontratlara herhangi bir zam yapılmadığını söyledi. Vergisel düzenleme kaynaklı fiyat artışının tarifeleri içermediğini, vergilerin ayrıca tarifeye ek olarak geldiğini dile getiren Meltem Bakiler Şahin, “Enflasyon verileri açıklandığından en düşük artış oranı haberleşme oluyor. Fiyat artışları enflasyon oranlarının altında. Faturalı müşterimizin de yüzde 90'ı kontratlılardan oluşuyor. Kontrat süreleri 12 ve 24 aylık. Tarife bitiminde fiyat değişiyor.” dedi.
AVRUPA'YA GÖRE TÜRKİYE UCUZ
Vodafone küresel bir şirket olduğu için Avrupa başta olmak üzere birçok ülkede faaliyet gösteriyor. Diğer ülkelere göre fiyatlandırmalar sorulduğunda “Türkiye müşteri başına az gelir alan ülkelerden biri. En son avro bazında ARPU (kullanıcı başına ortalam gelir) sıralamasında 18'inciydi.” bilgisini verdi. TÜİK verilerine baktığımızda Haziran 2023 itibarıyla yıllık enflasyon yüzde 38.21 iken, haberleşme yüzde 37.04'te kaldı.
Meltem Bakiler Şahin'in sunumunda verdiği bilgilere göre, Vodafone Red faydaları ile müşteriler son bir yılda toplam 1.4 milyar TL’lik ayrıcalıktan yararlandı. Bu süreçte Red’liler, tarifelerinde bulunan uygulamalar sayesinde en popüler uygulamalarda toplam 652 milyon GB interneti ek ücret ödemeden kullandı.
MÜŞTERİ BAŞINA 74.5 TL TASARRUF
Enflasyonun yüksek seyrettiği bu dönemde GSM müşterilerinin en az ücretle en fazla faydayı sağlayan şirketlere yönelmesi de söz konusu. Bu noktada müşteri sayısının nereye ulaştığı sorulsa da Şahin, şirket politikası gereği Red'li müşteri sayısını açıklamayadıklarını bildirdi. Şahin'in verdiği bilgi ise mobil internet kullanımı bir yıl öncesine göre yüzde 25 artan Vodafone Red’lilerin, normal bir faturalı tarife kullanıcısına göre 4 kat daha fazla internet kullandığı oldu. Red’lilerin aylık ortalama data kullanımı 25 GB’ı aştı. Red satışlarının yüzde 35’i dijital kanallardan geldi. Red’liler, çevrimiçine özel indirimli tarifeler sayesinde bir yılda 25 milyon TL’ye yakın tasarruf etti.
2021 sonundan beri yeni gelen Red'lilere sunulan 3 ve 6 aylık hediye Netflix ve Amazon Prime Video üyeliğinden yaklaşık 48 bin abone yararlanarak toplam 5.5 milyon TL fayda elde etti. Son bir yılda toplam 70 bini aşkın Red'li tarifedeki dakikalarıyla 23 Vodafone ülkesini tıpkı Türkiye’yi arar gibi arayarak 7.2 milyon dakika ücretsiz konuştu. Vodafone Red’liler hem yurtdışında kullanım hem de yurtdışındaki yakınlarıyla iletişim için sunulan ayrıcalıklarla toplam 1.3 milyar TL tasarruf etti. Red marka işbirlikleri son bir yılda toplam bir milyon kez kullanıldı ve müşterilere yaklaşık 74 milyon TL’yi aşkın fayda yarattı. Müşteri başına ortalama 74.5 TL tasarruf sağlandı.